Szenvedélyes kubai nyomta fel a Duna TV-t

Mario Cimarro
Vágólapra másolva!
Május 13-án a legnézettebb műsorok között az első öt helyen az RTL Klub produkciói szerepelnek, az élen a Barátok közt áll 1 millió 37 ezer nézővel. A tízes toplistán a maradék öt hely a TV2-é, de meglehet, hogy itt szerepelne a Bajnokok Ligája második elődöntője is – csak épp a DIGI Sport nézettségét nem méri a Nielsen.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Rábai Balázs, hiszen az RTL Klub Híradó-jának még a késő esti kiadása is 22,6 százalékos közönségaránnyal zárt a teljes lakosságban, és a rendes adás is 1,6 százalékponttal megelőzte a Tények-et.

Délelőtt A szenvedélyek lángjai és a Család-Barát a legnépszerűbb csatornává tette a Duna TV-t,

előbbi a napszak legmagasabb közönségarányát hozta a csatornának, 9,7 százalékkal zárt – a kolumbiai sorozat kubai szereplője, Mario Cimarro ezért utazik Rábaival.

Bereznay Tamás és A konyha ördöge viszont már nemcsak az RTL Klub, de a Cool és a Film+ aktuális műsorával is küszködött – végül 6,4 százalékkal zárt, aminél a Cool két sorozata és a Film+ két filmje is jobb eredményt ért el abban az időszakban. Mutatjuk a napszakos grafikonokon is, hogy ki miért került a Médialiftbe:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A május 13-i eredményekhez hozzá kell tenni, hogy valószínűleg a Bajnokok Ligája második elődöntője, a Real Madrid és a Juventus összecsapása is szép számokat hozott, ahogyan az előző napi mérkőzés is – igaz, ott a 18–59-es célcsoportot vizsgáltuk, de a teljes lakosságban is a tizedik legnézettebb műsor lett.

A Bayern–Barca meccset azonban a Sport1 adta, a második elődöntőt pedig a DIGI Sport, egy olyan csatorna, amely nem vesz részt a közönségmérésben.

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, a Duna TV 5,6 százaléka a negyedik helyre volt elég, szépen beékelődött a Cool és a Film+ közé. Az M1 egy hajszállal előzte meg a Viasat3-at, az M3 pedig ugyanúgy 0,1 százalékponttal teljesített jobban a Story4-nél.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.