Csak a rokonok tűntek el, a nézők alig

Lilu
Vágólapra másolva!
A 18–59-es célcsoportból a legtöbben a Barátok közt-tel kezdték a decembert, a korosztály 469 ezer tagja volt kíváncsi az aktuális adásra. Ezt követi a Keresem a családom és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 először a negyedik helyen szerepel a Tények-kel. A legjobb tízben csak az RTL Klub és a TV2 produkciói találhatók, előbbi hat, utóbbi négy műsorszámot juttatott fel a toplistára.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Keresem a családom műsorvezetője, Lilu, miután a produkció a nap második legnézettebb műsora lett a 18 és 59 év közöttiek körében, valamint az este legmagasabb közönségarányát érte el, 22,3 százalékot.

A Coolon jól ment a Dr. Csont és a New York-i helyszínelők,

utóbbi a legmagasabb esti közönségarányt hozta a csatornának, az éppen tévéző hatvan év alattiak 8 százaléka figyelte – ebben az időben a Cool már jórészt a TV2 fölött volt.

Az este legalacsonyabb közönségarányát, 0,2 százalékot a Duna TV produkálta Giuseppe Verdi Otello-jával, az egyébként remek zeneszerző ezért kapott tőlünk piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult a december 1-jei nézettségi verseny:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen

A csatornák küzdelméből az RTL Klub került ki győztesen, 13,4 százalékos napi átlagos közönségaránnyal nyerte a napot, 2,2 százalékpontot verve rá a TV2-re.

A Duna TV az RTL II-vel és a Super TV2-vel teljesített egy szinten,

ez a három csatorna áll holtversenyben a hatodik helyen, egy hajszállal előzve meg az M1-et. A tízes listát a Comedy Central zárja.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.