Vevők voltak a nézők Stohl András ágyjeleneteire

Válótársak
Vágólapra másolva!
November 19-én leginkább az RTL Klub új sorozata, a Válótársak érdekelte az ötven év alattiakat, a 18–49-es célcsoportból 372 ezren voltak kíváncsiak a premierre. A dobogóra felfért még a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel. Közmédiás produkció nincs a legjobb tízben, a Viasat3 viszont még befért a kilencedik helyre az Észbontók-kal.
Vágólapra másolva!
Origo Médialift 2015. november 19. Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Stohl András, miután a Válótársak egyik epizódja a nap legnézettebb műsora lett a 18–49-es korosztályban, a másik rész pedig az este legmagasabb közönségarányát hozta, 25 százalékot. A sorozatról itt olvashatja kritikánkat.

Jól szerepelt a Viasat3-on az Észbontók

is, 7,2 százalékos közönségarányával egy időre a második helyre húzta fel a csatornát – a műsort vezető Kovács Áron ezért kapott zöld nyilat.

Rachel Bilsont viszont nem a külseje alapján értékeltük, azért megy lefelé, mert filmje, Az örökkévalóságra várva 0,0 százalékos közönségaránnyal zárt, a Nielsen mérése szerint csupán 212-en voltak kíváncsiak rá az ötven év alattiak közül. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A Duna TV a csatornák versenyében be sem került az első tízbe, a közmédia adói közül az M2 és az M1 van csak a listán, a hetedik, illetve a nyolcadik helyen.

Az RTL Klub hihetetlen fölénnyel nyerte a napot,

7,4 százalékpontot vert rá a TV2-re. A Comedy Centralnak jó napja volt, és a Viasat3 sem panaszkodhat, ha csak hajszállal is, de megelőzte a Film+-t.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.