Nem kérdés, ki a főnök a konyhában

Konyhafőnök
Vágólapra másolva!
Október 19-én ismét a Barátok közt volt a 18–49-es célcsoport kedvence, ebből a korosztályból 403 ezer nézője akadt az aktuális adásnak. A dobogón foglal még helyet az Éjjel-nappal Budapest és A konyhafőnök, miközben a TV2 legnépszerűbb műsora Az 50 milliós játszma volt, ez áll a negyedik helyen. Köztévés produkció nincs az első tízben, a toplista utolsó helyére a Film+-on adott Bérgyilkosok fért még be.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart A konyhafőnök egyik zsűritagja, Bernáth József, miután a műsor a ma vizsgált, 18–49-es korosztályban

a nap harmadik legnézettebb produkciója lett,

a teljes lakosságban pedig meg is előzte az Éjjel-nappal Budapest-et. Az ötven év alattiak közül 307 ezren figyelték, 20 százalékos közönségaránnyal ment.

A rivális főzőműsor, A milliomos szakács már eleve rossz pozícióból indul, hiszen a Barátok közt-tel nagyjából egy idősávban megy, ekkor azonban már a Cool és a Film+ is szorongatta a TV2-t. Mutatjuk grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrából az is látszik, hogy fél tizenegy után már egyértelműen a két kisebb csatorna volt a népszerűbb, körülbelül

tizenegytől a Cool tartotta a második helyét

az RTL Klub mögött. Ekkortájt az XXX című akciófilm, majd a Revolution című sorozat ment itt, utóbbi hozta a Coolnak a legmagasabb esti közönségarányt, az éppen tévéző ötven év alattiaknak 8,7 százaléka figyelte – főszereplője, Billy Burke ezért kapott tőlünk zöld nyilat.

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub ezúttal 4,4 százalékpontot vert rá a TV2-re, a harmadik helyet pedig a Cool szerezte meg 6,6 százalékkal.

A Duna TV a Viasat3-mal teljesített egy szinten,

az M1 egy hajszállal jobb volt, 3,2 százalékos eredménye a hatodik helyre volt elég.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.