A Cool megugrott, nehezen tudták befogni

Dr. Csont David Boreanaz Emily Deschanel
Vágólapra másolva!
Augusztus 18-án nagyot dobott a Cool, a Dr. Csont-tal és a New York-i helyszínelők-kel egy ideig a legnépszerűbb csatorna tudott lenni a 18–59-es korosztálynál. A legnézettebb műsor ezzel együtt a Barátok közt lett, a célcsoport 471 ezer tagja figyelte, miközben a dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Dr. Csont egyik szereplője, Tamar Taylor, miután

a krimisorozat idején a Cool volt a legnépszerűbb csatorna

a ma vizsgált, 18–59-es célcsoportban, 12 százalékos közönségaránnyal zárt.

A Farkasasszony című magyar film már korántsem szerepelt ilyen jól a Duna TV-n, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 1,5 százaléka figyelte, ez volt a nemzeti főadó legalacsonyabb esti eredménye.

A főszereplővel, Auksz Évával lefelé tart Csillag László is, aki Bodzás Lajost játssza a Bűnök és szerelmek-ben. A Super TV2-n futó sorozat – az RTL II által adott Az élet csajos oldalá-val holtversenyben – az este legalacsonyabb közönségarányát hozta, 0,4 százalékkal zárt. Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot 11,8 százalékkal az RTL Klub nyerte,

a Duna TV 3,4 százalékos eredménye a hatodik helyre volt elég.

A közmédia csatornái közül az M1 és az M4 Sport szerepel még a legjobb tízben, előbbi a hetedik, utóbbi a tizedik helyen zárt.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.