A Duna TV is nyert a Fradi győzelmével

Busai Attila, foci, FTC, Ferencváros
Budapest, 2015. július 9. Busai Attila örül a góljának a labdarúgó Európa Liga-selejtezőjének első fordulójában játszott Ferencváros - Go Ahead Eagles zártkapus, visszavágó mérkőzésen, a budapesti Groupama Arénában 2015. július 9-én. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Július 9-én a 18–49-es célcsoport kedvence a Barátok közt volt, 312 ezer ilyen korú néző figyelte. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Helyszínelők, de az ötven alattiak szép számmal nézték a Fradi győzelmét is, a Duna TV műsorai közül csak az esti labdarúgó-mérkőzés került be a legjobb tízbe.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Gera Zoltán, miután az Európa Liga selejtezőjén a Ferencváros nyert a Go Ahead Eagles ellen, a tévés közvetítés pedig a Duna TV egyetlen olyan produkciója volt, amely be tudott kerülni a tíz legnézettebb műsor közé. A ma vizsgált, 18–49-es korosztály tagjai közül 141 ezren szurkoltak a tévé előtt, a meccs 9,2 százalékos közönségarányt hozott.

Joe Mantegna is zöld nyilat kapott, hiszen sorozata, a Gyilkos elmék idején messze az RTL Klub volt a legnépszerűbb csatorna, a krimi a késői időpont ellenére is 17 százalékos közönségaránnyal zárt. Az RTL II-n értelemszerűen nem pörögnek ennyire a műsorok,

az este legalacsonyabb közönségarányát a Tom és Jerry hozta,

az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,4 százaléka figyelte. Mutatjuk grafikonon is az este alakulását:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább azt a tíz csatornát látja, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub jókora fölénnyel nyerte a napot, de szépen szerepelt a Cool is, 6,8 százalékos teljesítményével kiérdemelte a harmadik helyet.

A Duna TV 4,7 százalékos közönségaránya az ötödik helyre volt elég,

a közmédia csatornái közül a nemzeti főadón kívül csak az M3 szerepel még a listán, a legvégén.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.