A Barátok közt kimagasló eredménye után nem volt kérdés, hogy egyik szereplője, jelesül a Bokros Gizellát játszó Gyebnár Csekka zöld nyilat kapjon tőlünk. Vele tart a Médialiftben Anna Torv is, aki A rejtély főszereplőjeként húzta fel a Coolt, a sorozat idején ugyanis ez volt a második legnépszerűbb csatorna, az aktuális rész pedig – a Dr. Csont-tal együtt – az este legmagasabb közönségarányát hozta a Coolnak, 7,9 százalékkal zárt.
A Lángoló Chicago eközben nagyon rosszul teljesített a TV2-n, ebben az időszakban az RTL Klubon és a Coolon kívül a Film+ és a Viasat3 is fölé tudott menni.
Jesse Spencer tűzoltós sorozata az este legalacsonyabb közönségarányát hozta a TV2-nek,
6,6 százalékot. Mutatjuk mindezt grafikonon is:
Látható, hogy a TV2 csak a Jóban Rosszban végéig tudott lépést tartani az RTL Klubbal, a délutánt viszont egyértelműen nyerte, nézze meg ezt is grafikonon:
A napi átlagos közönségarányt tekintve így nem mindennapi helyzet állt elő,
az RTL Klub és a TV2 tizedesjegyre pontosan ugyanannyi százalékkal zárta a napot.
Mindkét csatornát a tévézők 13,9 százaléka figyelte, miközben a Cool 0,2 százalékponttal megelőzte a Duna TV-t, így szerezte meg a harmadik helyet.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.