A TV2 már elment nyaralni

Barátok közt
Vágólapra másolva!
A 26. heti nézettségi versenyt a Barátok közt nyerte, a június 23-i részre a teljes lakosságból 1 millió 90 ezren voltak kíváncsiak. Az első öt helyen az RTL Klub műsorai állnak, a TV2 először a Tények-kel szerepel, miközben Duna TV-s produkció egyáltalán nem került be a legjobb tízbe. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A Médialiftben nem volt kérdéses a Barátok közt egyik szereplőjének a helye, miután

a napi sorozat az egész hetet megnyerte, a második helyen álló Fókusznál nagyjából 245 ezerrel többen figyelték.

A másik két utas a vasárnapi mezőnyből került ki: június 28-án az este legmagasabb közönségarányával, 24,3 százalékkal az RTL Híradó zárt, D. Tóth András ezért tart felfelé.

Chris Tucker viszont piros nyilat kapott, miután a Pénz beszél című film csupán 2,1 százalékos közönségarányt ért el a Coolon, ebben az időben ezt a csatornát nézték a legkisebb arányban. Ezt a napot mutatjuk grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látja a húsz legnézettebb műsorszámot is, ahol mindegyik produkció a legnépszerűbb adásával szerepel. Mióta véget értek a nagy hétvégi show-k, a heti lista is nagyjából úgy néz ki, mintha csak egy hétköznap estét vizsgálnánk – a TV2 nem tud túlságosan előretörni, a Duna TV műsorai pedig a lista legvégén kullognak.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt is, hogy az egyes csatornák hogyan végeztek a heti versenyben az átlagos közönségarány alapján. A hetet itt is az RTL Klub nyerte 12,8 százalékkal, a dobogóra pedig felfért még a TV2 és a Duna TV.

A Viasat3 egy hajszállal előzte meg az M1-et,

az ATV pedig ugyanígy, 0,1 százalékponttal teljesített jobban a közmédia két másik csatornájánál, amelyek holtversenyben állnak az utolsó helyen.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.