Százezreknél beragadt a tévé távkapcsolójának egy gombja

Bernáth József séf
Vágólapra másolva!
Este főműsoridőben, a 18-49-es célcsoportban nincs ellenfele az RTL Klubnak, a Duna Televízióra viszont alig kapcsolnak a fiatalok. Napi számok.
Vágólapra másolva!

Napi médialiftünkben felfelé halad Bernáth József, ugyanis A konyhafőnök rendületlenül népszerű az RTL Klubon, nyilván sok nő nézi – bár a legtöbb férfi nem érti, miért kell drámai zene ahhoz, hogy valaki egy kis kupac libamájat vagy marék gombát néz meredten. Baronits Gábor és a Jóban Rosszban lefelé szánkázik, mert a szappanopera nem tartja meg a Tények közönségarányát, és simán kikap az említett gasztrorealitytől. Kivanc Tatlitug és a Kuzey Güney is lefelé halad, tíz százalék körüli vagy az alatti eredményei miatt nem is értjük, mit keres még főműsoridőben, miért nem tesz be valamit helyette a TV2. Mondjuk a 2002-es Big Brother ismétlését, ennyit az is hozna, mivel sokaknak az volt az első valóságshow, amit láttak.

Napközben a TV2 is tudott nyerni több sávban, a Mokkával, Aktívval, a telenovellákkal, de este már az RTL Klub vette át az uralmat, mint az alábbi grafikonon látható. 18.40 körül előzte meg a riválisát, utána könnyen vitte az estét, közben a TV2 a Film+ csatornával és a Cool tévével viaskodott. Feltűnő a Duna alacsony (víz)állása, a Kékfény még súrolja az öt százalékot, de fél tíz után alig időznek fiatalok a köztévén.

Nézze meg nagyban! Forrás: Nielsen / Origo

Minden napot más korcsoportban vizsgálunk. Tegnap a teljes lakosságot néztük, holnap a 18-59-es célcsoport lesz terítéken, ma a 18-49, főműsoridő. Az alábbi oszlopdiagramot nem is kell különösebben kommentálni, annyira egyértelmű - talán annyit érdemes megjegyezni, hogy felbukkant a Nickelodeon a 10. helyen.

Forrás: Nielsen / Origo

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.