Steven Seagal lefőzte a magyar séfet

Steven Seagal szakácsként az Úszó erődben
Vágólapra másolva!
Május 6-án a Barátok közt-öt nézték a legtöbben a teljes lakosságban, ez volt az egyetlen műsor, amely egymillió fölötti nézőt tudott leültetni a képernyők elé. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és A konyhafőnök, a TV2 műsorai közül a Tények volt a legnézettebb, 720 ezer nézője az ötödik helyre volt elég.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk egyik utasa a Fiorella címszereplője, Livia Brito, aki zöld nyilat kapott, miután a sorozata igen stabil a TV2-n: május 6-án 23,6 százalékos közönségaránnyal, a délutáni időszak legmagasabb értékével zárt. Steven Seagal sem panaszkodhat, este egy jó fél órára a második legnépszerűbb csatornává emelte a Film+-t az Úszó erőd-del, amelyben épp egy szakácsot játszott – a nézők csak a film végeztével kapcsoltak át a másik séfre, A konyha ördöge című műsorra.

Nem nagyon nézték a Duna TV kulturális magazinját, az Aranymetszés-t, hiszen a műsor az este legalacsonyabb közönségarányát hozta, az éppen tévézőknek csupán 0,4 százaléka volt kíváncsi rá. A főműsoridőben a legmagasabb közönségaránnyal, 25,1 százalékkal a Szulejmán büszkélkedhet, a nézőszámot tekintve azonban csak a negyedik lett, az aktuális epizódot 771 ezren figyelték. Mutatjuk a napszakos grafikonokat:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot 16 százalékkal az RTL Klub nyerte, a Duna TV pedig – hajszállal előzve csak meg a Coolt – a harmadik lett. A közmédia három másik csatornája található a lista végén, az M1 2,6 százalékot, az M3 és a Duna World pedig egyaránt 2 százalékot ért el.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.