Vonzza a szemet, ahogy mások összetörik magukat

Pedig jó ötletnek tűnt, motoros kaszkadőrmutatvány
Vágólapra másolva!
A május 11-i nézettségnél a 18–49-es korosztálynál mért adatokat figyeltük, ez alapján az Éjjel-nappal Budapest lett a legnézettebb műsor, de felfért a dobogóra a Barátok közt és A konyhafőnök is. A célcsoportnál kiemelten fontos főműsoridőben a tíz legnépszerűbb csatorna között van egy meglepetésvendég is, a National Geographic Channel.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa a Top Gear-ből is ismert Richard Hammond, aki új műsorával, a Pedig jó ötletnek tűnt-tel feltornázta a National Geographic Channelt a tíz legnépszerűbb csatorna közé – már ha a 18–49-es célcsoportot és a kereskedelmi szempontból különösen fontos főműsoridőt nézzük.

A műsorban Hammond az interneten látott, rosszul sikerült kaszkadőrmutatványokat elemez, azt vizsgálva, hogy miként végződött bukással, borulással egy-egy biciklis vagy autós trükk, esetleg egy elbaltázott tornamutatvány.

Úgy tűnik, a nézők még mindig szeretik látni, ahogy mások összetörik magukat,

a két epizód a csatornaátlaghoz képest jó közönségaránnyal, 2,4, illetve 3,6 százalékkal zárt az ötven év alattiaknál.

Délután jó két órán keresztül – egy kisebb megszakítással – a Cool volt a vezető csatorna, amikor a Medicopter 117-et és a Cobra 11-et adta: előbbi hozta a napszak legmagasabb közönségarányát is a Coolnak, 10,5 százalékot. Mahó Andrea José Curával közös koncertje azonban az este legalacsonyabb közönségarányával zárt a Duna TV-n, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csak 0,9 százaléka volt kíváncsi rá.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A fenti grafikonokon látszik, hogy a két nagy kereskedelmi csatorna közül a TV2 inkább délután, az RTL Klub pedig este erős. A főműsoridő legmagasabb közönségarányával, 25,7 százalékkal A konyhafőnök büszkélkedhet, a nézőszámot tekintve azonban az Éjjel-nappal Budapest nyert, a 18–49-es korosztályból 387 ezren voltak kíváncsiak az aktuális adásra.

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, alább pedig azokat, amelyek a legjobban szerepeltek a főműsoridőben. Látható, hogy utóbbi időszakban mennyivel növelte az előnyét az RTL Klub, illetve, hogy a NatGeo 1,8 százalékos közönségaránya itt már elég volt a kilencedik helyre, holtversenyben az RTL II-vel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.