Eperjes Károly hiába csapkodta a csacsit

eperjes operában rendez
Vágólapra másolva!
Április 9-én a 18–49-es, kereskedelmileg fontos célcsoportban az első négy helyet az RTL Klub szerezte meg a legnézettebb műsorok között, a TV2 csak a Tények-kel tudott befurakodni az ötödik helyre – a napi átlagos közönségarányt tekintve el is vesztette a csütörtököt. A Csapd le, csacsi!-val az ötven év alattiak alig nosztalgiáztak, noha Pap Verát is láthatták volna.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált, 18–49-es korosztályban a Tények népszerűbb volt, mint az RTL Híradó, 22,9 százalékos közönségarányt ért el a rivális 20,7 százalékával szemben. A Tények-nek a reggeli és a déli kiadása is jól ment, mindkettő a legnagyobb arányban nézett csatornává tette a TV2-t a maga idősávjában – a csatorna egyik híradósának, az esti műsort vezető Azurák Csabának ezért jár a zöld nyíl.

Vele tart a Médialiftben a Gyilkos elmék főszereplője, Joe Mantegna is, hiszen a krimisorozat idején jobbára az RTL Klub volt a legnépszerűbb csatorna, hiába ment ellene az NCIS, amelyet régebben még nagyon kedveltek a magyarok.

A piros nyilat ma Eperjes Károly kapta, miután a Pap Vera emlékére leadott Csapd le, csacsi! nem ment túl jól a nemzeti főadón: a film az ötven év alattiaknál 3,6 százalékos közönségarányt ért el, ebben az idősávban csak az M1 volt a Duna TV alatt a grafikonon ábrázolt csatornák közül. Az esti közönségarány alakulását alább mutatjuk, világosan látszik, hogy ki miért került a Médialiftbe:

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a vizsgált célcsoportban. A napot az RTL Klub nyerte, de a TV2 mellett jól szerepelt a Cool is. A Film+ hajszállal, 0,1 százalékponttal előzte meg a Comedy Centralt, ahogyan a Duna TV is ugyanennyivel ment az egyformán teljesítő Viasat3 és Story4 fölé. A tízes lista végén az M2 áll, 2,1 százalékkal.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.