Ki fenyegeti a Class FM-et?

Morning Show
Vágólapra másolva!
Országos szinten és Budapesten is a Class FM maradt a leghallgatottabb hazai rádió, de a vidéki és a fővárosi hallgatók preferenciája több ponton eltér.
Vágólapra másolva!

Lefedettségének is köszönhetően rendületlenül tartja pozícióit a Class FM, jelenleg a leghallgatottabb hazai rádió. Országos mérésben a Kossuth, majd a Petőfi követi, eztán jön a Music FM és a Dankó. Az Inforádió a hatodik, a Juventus a hetedik helyen található.

Budapesten is jelentős előnnyel vezet a Class FM, a Kossuth itt is a második, de harmadiknak nem a Petőfi, hanem a Music FM futott be. A fővárosban az Inforádió is előrébb áll a listán, szépen ment a Jazzy, és feltűnő, hogy mennyivel hátrébb van a Dankó, mint országosan. A Klubrádió a mérésben nem vesz részt.

Naponta közel 6 millió hallgató

2014 végén itthon a 15 évnél idősebb népességéből 86% hetente, míg 68%-a naponta is hallgatott rádiót, ami heti szinten 7,3, napi szinten 5,8 millió rádióhallgatót jelent. A legnagyobb tradícióval bíró elektronikus médiatípus az elmúlt két év során országosan, Budapesten és vidéken is tudta növelni a rádiózók számát, vagyis a rádió a mai modern, digitális világban is kifejezetten népszerű.

A kérdezettek 53%-a (4,5 millió fő) nyilatkozott úgy, hogy karácsonykor a rádióban is hallgatott ünnepi, illetve a karácsonyhoz kapcsolható dalokat, míg 40% (3,5 millió fő) rádióra is bulizott szilveszter éjjel.

Az év végén megfigyelhető volt, hogy nőtt a közéleti témák iránti érdeklődés: a szöveges tartalmakat, beszélgetős műsorokat is kínáló adók és műsorok közönsége növekedett. Ugyanakkor az elmúlt két év során tapasztalt hallgatószám-bővülés az ország egészében tapasztalható volt, így a hallgatottság növekedése az közszolgálati, az országos és regionális kereskedelmi, a budapesti, illetve a lokális adók esetében is kimutatható.

Még a 10. hely is jó

Fontos tudni, hogy attól, hogy a Klasszik, a Jazzy vagy más rádiók nincsenek az élmezőnyben, még nem tekinthetők sikertelennek, mert nagyon sok függ a lefedettségtől, az anyagi lehetőségektől, és elképzelhető, hogy a saját, szűkebb célcsoportjukban hozzák a kívánt elérést. Ennek megfelelően nehéz összehasonlítani az országosan fogható Class FM-et egy budapesti rétegadóval, úgyhogy a grafikonok is inkább tájékoztató jellegűek.

Csak azokról az adatokról publikálnak adatokat, amelyek a Rádiós Médiaszolgáltató Egyesület (Rame) tagjai. A Klubrádió nem tag, így nem jelenik meg az ábrákon.