Balón túl is van közélet

Baló György Személy műsorvezető Budapest, 2007. április 5.
Baló György az interjú, stúdióbeszélgetés kategória díjának nyertese, amikor április 4-én kiosztották a Kamera Hungária Televíziós Fesztivál díjait a Magyar Nemzeti Galériában.
MTI Fotó: Szigetvár
Budapest, 2007. április 5. Baló György az interjú, stúdióbeszélgetés kategória díjának nyertese, amikor április 4-én kiosztották a Kamera Hungária Televíziós Fesztivál díjait a Magyar Nemzeti Galériában. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
A Magyarul Balóval nem hoz rossz közönségarányt, az előtte futó Házon kívül azonban jobb számokat szállított, a 18–59-es csoportban a legnézettebb tíz műsor közé is befért. A reggel megint a TV2-é volt, de délelőtt az M1-nek is volt két jó órája. Február 4-i nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A Házon kívül a produkció jellegéhez és a késői időponthoz képest szépen teljesített – a ma vizsgált 18-59-es korosztályban 17,1 százalékos közönségaránnyal ment –, így műsorvezetője, Boros Krisztina vidáman nyomhatja a felfelé gombot. A Mokka egyik házigazdájaként Kárász Róbert is a felső emeletek valamelyikét célozta meg, a TV2 ugyanis egyértelműen uralja a reggeli idősávot. Piros nyilat kapott viszont Tari Judit Titanilla, miután műsora, a Summa az este legalacsonyabb közönségarányát hozta, a célcsoportban az éppen tévézőknek kerek egy százaléka volt kíváncsi rá.

Grafikonon mutatjuk a délelőtti és az esti közönségarányt. Az előbbiből látszik, hogy a Tények reggel egy időre 40 százalék fölé is ment, a nap legmagasabb közönségarányát érte el, a 18–59-es célcsoportban 35,7 százalékot. A Kövek és emberek-kel, majd a Család-barát-tal nagyjából két órán keresztül az M1 volt a legnépszerűbb csatorna, az esti időszakban viszont 21.15-től ezt nézték a legkisebb arányban. A TV2 a Hal a tortán után már a Film+-szal birkózott, ahol a Halálos fegyver 3., majd A vér utcái című amerikai krimi ment.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az oszlopdiagramon azt a tíz csatornát ábrázoltuk, amely a legmagasabb közönségarányt érte el a 18 és 59 év közöttiek körében. Bár ez alapvetően a TV2 célcsoportja, a napot mégis az RTL Klub nyerte, 0,8 százalékponttal előzve meg legfőbb riválisát. A Cool ugyanúgy teljesített, mint a Film+, a Comedy Central pedig az RTL II-vel játszott döntetlent, hajszállal maradva el az M2-től. A 18–49-es korosztályban az első öt helyen ugyanazok a csatornák találhatók, mint itt, a teljes lakosságban tudott csak a harmadik helyig jutni az M1, 5,7 százalékkal.

2015. február 4. napi átlagos közönségarány Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.