David Hasselhoff még mindig okoz izgalmakat

David Hasselhoff, hungaroring
US actor and singer David Hasselhoff poses on May 16, 2013 as he arrives for the screening of the film "Young and Beautiful" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg. AFP PHOTO / VALERY HACHE
Vágólapra másolva!
A Knight Rider már 1986-ban, a Baywatch pedig 1999-ben (a Hawaii-on játszódó évadokkal együtt 2001-ben) véget ért, a két műsor azonban még mindig elég ahhoz, hogy a 18-49-es célcsoportban egy csütörtök délelőtt a legnépszerűbb csatornává tegye a Coolt. Napi nézettség, február 12.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált, 18-49-es célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest 24,2 százalékkal az este legmagasabb közönségarányát hozta, sőt délután is jól teljesített, szereplője, Zsófi (valódi nevén Kovács Bettina Dóra) ezért megy felfelé a Médialiftben. Vele tart David Hasselhoff is, aki a Baywatch-csal, majd a Knight Rider-rel egy időre a legnépszerűbb csatornává tette a Coolt a délelőtti műsorsávban.

A fiatalokat viszont alig mozgatta meg az M1-en futó A rejtélyes XX. század, amely a Híradó este után a főműsoridő legalacsonyabb közönségarányát hozta a csatornának, az éppen tévéző 18 és 49 év közöttieknek csupán egy százaléka figyelte a műsort.

A délelőtti közönségarányt mutató grafikonon a legfeltűnőbb a TV2 reggeli egyeduralma, majd a Cool emelkedése, ami a David Hasselhoff-sorozatoknak volt köszönhető. Az esti közönségarányt ábrázoló grafikonból kitűnik, hogy a fiatalok körében az M1 gyakorlatilag egész este a legkisebb arányban nézett csatorna volt, a TV2-t pedig a Hal a tortán után kezdte lehagyni a Cool és a Film+ - előbbi a legnépszerűbb csatornává lépett elő 23.40 után is, amikor a Hazudj, ha tudsz! című sorozatot adta.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben az RTL Klub simán nyert a saját célcsoportjában, 8,7 százalékpontot rávert a TV2-re - ezzel együtt az egész napot is vitte a korosztályban (13,6-tal zárt a rivális 11,4 százalékával szemben), a teljes lakosságban viszont a TV2 került az első helyre. A 18 és 49 év közöttiek körében a Cool főműsoridőben is erős volt, az RTL II a Comedy Centrallal volt egy szinten, a köztévé három csatornája pedig a tízes lista végére került.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.