A ma vizsgált, 18-49-es célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest 24,2 százalékkal az este legmagasabb közönségarányát hozta, sőt délután is jól teljesített, szereplője, Zsófi (valódi nevén Kovács Bettina Dóra) ezért megy felfelé a Médialiftben. Vele tart David Hasselhoff is, aki a Baywatch-csal, majd a Knight Rider-rel egy időre a legnépszerűbb csatornává tette a Coolt a délelőtti műsorsávban.
A fiatalokat viszont alig mozgatta meg az M1-en futó A rejtélyes XX. század, amely a Híradó este után a főműsoridő legalacsonyabb közönségarányát hozta a csatornának, az éppen tévéző 18 és 49 év közöttieknek csupán egy százaléka figyelte a műsort.
A délelőtti közönségarányt mutató grafikonon a legfeltűnőbb a TV2 reggeli egyeduralma, majd a Cool emelkedése, ami a David Hasselhoff-sorozatoknak volt köszönhető. Az esti közönségarányt ábrázoló grafikonból kitűnik, hogy a fiatalok körében az M1 gyakorlatilag egész este a legkisebb arányban nézett csatorna volt, a TV2-t pedig a Hal a tortán után kezdte lehagyni a Cool és a Film+ - előbbi a legnépszerűbb csatornává lépett elő 23.40 után is, amikor a Hazudj, ha tudsz! című sorozatot adta.
A kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben az RTL Klub simán nyert a saját célcsoportjában, 8,7 százalékpontot rávert a TV2-re - ezzel együtt az egész napot is vitte a korosztályban (13,6-tal zárt a rivális 11,4 százalékával szemben), a teljes lakosságban viszont a TV2 került az első helyre. A 18 és 49 év közöttiek körében a Cool főműsoridőben is erős volt, az RTL II a Comedy Centrallal volt egy szinten, a köztévé három csatornája pedig a tízes lista végére került.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.