Hírműsorokkal kezdtük a 2015-ös évet

Hírműsorok
Vágólapra másolva!
Kevés szilveszteri műsor került a heti top 20-ba, 2014 utolsó napján az Indul a bakterház volt a legnézettebb program a három nagy tévé kínálatában, de az ATV-n nagyon ment a Sas Kabaré és a Hüvelyk Mutyi című műsor (heti bontásban Sas József így is csak a 27.). A hazai tévézők 2015 elején főképp hírműsorokat, magazinműsort néztek, negyediknek beért a Rising Star.
Vágólapra másolva!

A 2015-ös év első hetében, amelybe a szilveszter is belelógott, az RTL Klub volt a legnézettebb csatorna, 12,2 százalékos közönségaránnyal. A TV2 követte, majd M1, Duna TV, Cool és Film+ volt a sorrend. A 18–49-es korosztálynál az is RTL Klub nyert, bő két százalékponttal, a kereskedelmi célcsoportban azonban mások a preferenciák: a Cool a harmadik, a Film+ a negyedik, lényegesen előrébb végzett a fiatalos Comedy Central, és csak 10. az öregesebb Duna TV. A TV2 célcsoportjában, a 18–59-es korosztálynál ugyanaz a sorrend: RTL, TV2, Cool és Film+ jönnek sorban.

Az év első hete a teljes lakosságnál Forrás: Nielsen
Az ötven alatti felnőtt korú tévézőknél a Cool volt a 3. a héten Forrás: Nielsen

Az első hét legnézettebb műsora az RTL Híradó volt, január 1-jén 1 millió 240 ezer honpolgár tájékozódott ebből. A Tények szombati adása van a második helyen, majd a péntek esti Fókusz következik. A két hét szünet után visszatérő Rising Star 1 millió 159 ezer tévézőt vonzott, ennél jobbat tudott egykor a Megasztár vagy ősszel az X-Faktor, de ez is elég volt most egy negyedik helyre. Ötödik az Aktív, hatodik pedig a Mamma Mia, amelyet január 1-jén vetített a TV2. A Sas Kabaré ugyan jól ment szilveszter este, de nem fért be a top 20-ba.

2015. 1. hét, teljes lakosság Forrás: Nielsen

Szilveszterkor egy magyar film aratott

Szilveszter éjjel igen hideg volt az országban, ez valószínűleg sokak kedvét elvette attól, hogy a szélfútta, befagyott város főterén flangáljanak: a tévé viszont ilyenkor is a legolcsóbb szórakozási forma. A teljes lakosság nézettségét bemutató görbén azt látjuk, hogy az Indul a bakterház című, megunhatatlan klasszikussal elhúzott az M1, majd a TV2 vezetett szakaszosan a Frizbivel és a Kaszával. Éjfél előtt a hagyományokhoz ragaszkodó tévézők az M1-re kapcsoltak meghallgatni Áder Jánost és a Himnuszt.

Az RTL Klub sok éve nem veszi komolyan a szilvesztert, azaz nem készül külön vetélkedőkkel, show-kkal, így harmadik lett. Az ATV nem volt mérésünkben, a csatorna grafikonja lejebb látható, igen erős eredményt ért el a Sas Kabaré és a Hüvelyk Mutyi című kabaré.

Forrás: Nielsen

A 18–49-es korcsoportnál sokkal látványosabb az Indul a bakterház okozta púp a görbén, láthatóan a fiatalabb tévézők is szeretik a filmet. Ebben a korosztályban már sokkal jobban teljesített az RTL Klub, ott felváltva előzgették egymást a TV2-vel.

Forrás: Nielsen

Az ATV a "18+, tévéelőfizetők" korcsoportban méri magát, az alábbi diagram pedig azt mutatja, hogy Kasza Tibor show-ját és a Sztárban sztár ismétlését is verte műsoraival, azaz felettébb jól ment a szilveszteri Sas Kabaré, és a Hüvelyk Mutyi című program.

Forrás: Nielsen

Vissza a régi kerékvágásba!

Évindító nézettséges cikkünket a január 4-i, tegnapi estével zárjuk, kíváncsiak voltunk, hogyan teljesített a Rising Star a TV2 saját célcsoportjában. Látható, hogy az RTL Híradó még verte a Tényeket, utána viszont a tehetségkutató uralta a sávját (noha nem jelentős fölénnyel), két reklámszünet kivételével.

Forrás: Nielsen