826 ezer néző A Dalnak, a Tények nyerte a hetet

Vágólapra másolva!
A TV2 esti hírműsora volt a héten a legnézettebb, az M1 kínálatából pedig az eurovíziós selejtezőt választották a legtöbben. A Való Világ az RTL II-n szombaton és vasárnap is verte adásideje alatt a TV2-t, a fiatal nézőknek pedig az Éjjel-nappal Budapest kell.
Vágólapra másolva!

Teljes lakosságban a TV2 14,1 százalékára az RTL Klub csak 13 százalékkal tudott válaszolni, így előbbi lett a legnézettebb hazai tévé az év 4. hetében. Az M1 7,3 százalékkal a harmadik. Legtöbben a Tények január 26-i adását követték, 1 millió 385 ezer néző elég volt az első helyhez, mellette a szokásos Barátok közt - Éjjel-nappal Budapest duó áll még a dobogón. A Magánnyomozók 1 millió 14 ezres adást is tudott, a legnézettebb heti sorozat a Cobra 11 lett, A Dal első adása pedig 826 ezer tévézőt érdekelt, így lett az M1 legnézettebb programja.

18–49

A kereskedelmi célcsoportban 12,7 százalékot ért el az RTL Klub, 12,5-et a TV2, amely ugyan már 18–59-ben méri magát, és eszerint nyert is. A hagyományos, 18-49-es korcsoportban a Film+ lett a harmadik, 5,4 százalékkal, kicsivel a Cool előtt. Az M1-et a fiatalabb nézőknél ezúttal a Viasat3 is megelőzte. Az ötvenéves kor alatti felnőtt nézőknél az Éjjel-nappal Budapest nyert, a Barátok közt és az Ő a megoldás című filmet megelőzve. Negyedik a Fókusz, ezt a Tények és az Édes élet követi a célcsoportban.

Mindenki boldog

Hétfő délután felpörögtek az események, sajtóközlemények sorát adták ki a tévék. A TV2 előbb büszkén jelentette, hogy „immár második hete piacvezető a heti átlagos közönségarányt tekintve a 18–59 éves célcsoportban". A közlés szerint a csatorna megnyerte a 3. és 4. heti nézettségi versenyt is, ráadásul január 18–25. között zsinórban nyolc napot nyert egymás után a 18-59-es lakosság körében.

Ezt az RTL-csoport nem hagyhatta annyiban, kábeles nézettséggel kontrázott, jelezve, hogy „a hétvége is nagyon erős volt a Való Világ 6. szériájának nézettségét vizsgálva." A VV6 pénteken 11,5%-os közönségarányt ért el a 18–49 évesek körében, ezzel nemcsak az összes többi kábelcsatorna mezőnyéből magasodott ki, de a két nagy kereskedelmi televízió erre az időszakra eső közönségarányát is megközelítette. Szombaton és vasárnap saját idősávjában az RTL II verte a TV2-t.

Ezzel nem volt még vége, mert a Cool is kiadott azonmód egy közleményt, jelezve, hogy milyen jól teljesített a hétvégén (január 25–26.): szombaton délben a Csak semmi pánik, míg vasárnap este Az éhezők viadala című film szállított szép eredményeket a kábelcsatornának.

Mikor úgy tűnt, hogy csillapodik a roham, beesett még egy Prizma TV-s sajtóközlemény is, amelyből kiderült, hogy kiemelkedő számot hozott a szombat este sugárzott Taxi 2 című vígjáték: a film a 18–49-es korcsoportban 2,8 %-os közönségarányt vonzott.