Az Éjjel-nappal Budapest és az autós műsorok kelendőek

Vágólapra másolva!
Összesen közel ötezer alkalommal tűnt fel valamilyen márka három hónap alatt az RTL Klub és a TV2 műsoraiban a Médiatanács által a témában elfogadott legújabb tanulmány szerint, amely 2013 első negyedévét vizsgálta. A legtöbb termékmegjelenítéssel az autós műsorok nézői találkoznak.
Vágólapra másolva!

A 2013 első negyedévét vizsgáló jelentés csak az RTL Klubon és a TV2-n 4740 termékmegjelenítést regisztrált a vizsgált 782 óra alatt sugárzott 49 féle műsor 1396 adásában. Az RTL Klub vezet a termékmegjelenítések számában: kínálatukban 2676 termék fordult elő, ami 13 százalékkal több, mint a TV2-nél. A leggyakrabban megjelenő termék az RTL Klubon népszerűsített Fa márka volt 115 esettel, ami megelőzi a TV2 első helyezettjét, a 99 megjelenítést megrendelő Update márkát – közölte az NMHH.

A legtöbb márkát szerepeltető műsor címét az RTL Klub Autómánia című műsora érdemli, amelyben 474 termék mutatkozott meg, míg a TV2 legzsúfoltabb műsora az Aktív magazin volt 274 termékkel. A saját gyártású sorozatok között az RTL Klubon látható Éjjel-nappal Budapest tarol támogatott termékekkel: 46 adása során 333 termékmegjelenítést rögzítettek, míg a TV2 kereskedelmi támogatás szempontjából legnépszerűbb sorozatának az Én is karcsú vagyok bizonyult.

A TV2 műsorainak 87 százaléka elé kitette a figyelmeztetést, az RTL Klub 79 százalékban tett így. A TV2 műsorainak 13 százaléka előtt tett közzé indokolatlanul termékmegjelenítésről szóló figyelmeztetést, míg az RTL Klub saját műsorainak 17 százalékában (tehát sokszor akkor is kiteszik a felhívást, ha a műsor szóban forgó adása valójában nem is tartalmaz kereskedelmi üzenetet). A TV2-ben többfajta műsorban találkozhatunk termékmegjelenítéssel, mint az RTL Klubon: az előbbiben 508 műsorszám, utóbbiban 437 műsorszám tartalmazott kereskedelmi üzenetet.