Cannes-ban válogatnak a magyar tévések

Vágólapra másolva!
A MIPTV 2010 televíziós vásár április 12. és 16. között zajlik Cannes-ban, ahová a világ minden tájáról érkeztek gyártók, producerek és a tévécsatornák képviselői. Itt lehet válogatni az új tévéműsorok közül, és vannak persze panelbeszélgetések is: idén William Shatner és Jason Priestley voltak a sztárvendégek, de előadott például a Hősök ötletgazdája, Tim Kring is. 
Vágólapra másolva!

A MIPTV nagy múlttal rendelkező televíziós vásár, melyet minden tavasszal megrendeznek, mint ahogy őszi testvérét, a MIPCOM-ot is. Az idei eseményre a hivatalos honlap szerint közel 11 600 résztvevő regisztrált, ebből harmincöt magyar - a gyártó cégek mellett az RTL Klub, a Viasat, a Duna TV, a LifeNetwork, az OzoneNetwork és az HBO képviseltette magát a tévécsatornák közül. A vásárnak, mint rendesen, most is a cannes-i Fesztiválpalota adott helyet.

A rendezvény egyik csúcspontjaként a Star Trek Kirk kapitánya, William Shatner is itt mutatta be új műsorát, a Weird or What? című ismeretterjesztő sorozatot. Az eredetileg a History Television of Canada számára készült show-ban a színész különös, olykor paranormális jelenségeknek jár utána, a furcsa teremtményektől az orvosi csodákig. "William Shatnert a rajongók rögtön felismerik, és meghatározó egyéniséggé vált a tudományos területen is" - mondta Charles Tremayne, a gyártó Cineflix Productions egyik vezetője, amikor arról kérdezték, miért a T. J. Hookerként is ismert színészt választották a műsor arcának.

A főszereplő, Jason Priestley (a Beverly Hills 90210 Brandonja) jelenlétében mutatták be a Call Me Fitz című új vígjátéksorozatot is: a színész itt egy gátlástalan autókereskedőt játszik, aki - miután egy tesztvezetés során kómába juttatta egyik ügyfelét - új kollégát kap a csupaszív Larry személyében. A férfi a későbbiekben afféle erkölcsi iránytűvé válik Fitz számára, és a furcsa pár számos humoros helyzetet él át együtt.

A vásáron - a Variety tudósítása szerint - nagyon ment Steven Seagal valóságshow-ja, a Lawman, melyet Franciaország és a skandináv országok mellett Közép-Kelet-Európa nagy része is megvett, így elképzelhető, hogy nálunk is képernyőre kerül. A Hollandiában és Oroszországban már most látható dokureality Seagalt mint seriffhelyettest mutatja be, amint egy kisvárosban harcol a rosszfiúk ellen - nyilván más módszerekkel, mint filmjeiben, de nem kevésbé keményen.

A közönség számára is érdekes vetítések mellett természetesen szakmai panelbeszélgetésekre is sor került: a Hősök ötletgazdája, Tim Kring például sorozata transzmediális kapcsolatairól beszélt, vagyis arról, hogy a Hősök többféle formában létezik (videojáték és képregény is készült belőle), és így sokkal többé tud válni, mint egy szimpla tévésorozat. A MIPTV 2010 egyébként is rengeteget foglalkozott a jelenleg zajló technikai fejlődéssel, amely nagyban átformálja a tévézési szokásokat - volt például beszélgetés a Twitter és a televízió kapcsolatáról, illetve a digitális korszak hirdetési lehetőségeiről.

A MIPTV 2010 emellett arra is lehetőséget kínált, hogy egyes országok gyártói bemutatkozhassanak, és esetleges koprodukciós partnereket keressenek. Idén a távol-keleti és dél-amerikai piacra került a hangsúly, Japán, Kína és Malajzia mellett Argentína és Brazília is kapott egy-egy órát.