Ellenfeleket is összeültetett a Super Bowl

Vágólapra másolva!
Az amerikaifutball döntője még Jay Lenót és David Lettermant is poénból képernyő elé ültette, miközben a legdrágább hirdetési sávot nem hagyta ki a legtöbb nagy hirdető. Autó- és sörreklámok idén is voltak jócskán, nézzünk meg párat!
Vágólapra másolva!

A Super Bowl olyannyira kiemelt szintű esemény az Egyesült Államokban, hogy Jay Lenót, Oprah Winfreyt és David Lettermant is képes volt egy kanapéra ültetni, méghozzá az Ed Sullivan színházban, ahol utóbbi show-ját rögzítik. Az USA legjelentősebb, legnagyobb hatású tévései közül hármat is összehozó felvételt múlt kedd délután készítették, miután Leno és Oprah titokban New Yorkba repült. A színházban Letterman épp az esti műsort vette fel előre, a vendégek pedig inkognitóban érkeztek a Broadwayre, Leno például bajusszal és napszemüveg mögé bújva.

Az ötlet Lettermané volt, ő eszelte ki, hogy vicces lenne a késő esti televíziós műsorsáv két nagy riválisát összeültetni egy kanapéra, Super Bowlt nézni, de úgy, hogy a szintén több tévés rekordot tartó, legbefolyásosabb tévés személyiségek közé választott, két éve még legjobban kereső Oprah Winfrey ül középen. Külön ízt ad az eseménynek, hogy pár hete Conan O'Brien kénytelen volt visszaadni a műsorsávját az NBC-nél Lenónak, akinek nézettségben nem jött be a tízes kezdés - így pedig Leno és Letterman újra ellenfelek lesznek. Utóbbi az elmúlt hetekben többször is tréfálkozott a konkurens talkshow körüli helyzetről, ez még pikánsabbá tette a kisfilmet, mely rövid, egyszerű, de jópofa:


Mivel egy 30 másodperces szpot a legerősebb időszakban hárommillió dollárba kerül (ez csak a sugárzás ára, mellé még jön a gyártási költség), a gyártók alaposan meggondolják, mivel bűvöljék el a hatalmas, 2009-ben csak az USA-ban közel 99 milliós nézőtábort - mely az új, külön erre az alkalomra alkotott promóciós kisfilmeket is végigüli. Természetesen ilyenkor nem maradnak el a sör- és autóreklámok, hiszen rengeteg, célcsoportba tartozó férfi ül a képernyő előtt. Rájuk gondolva alkották meg a Bud Light számára az alábbi szpotot, mely a Lost kiváló paródiája (felismerhető benne például Kate, Michael vagy a koreai Jin Kwon karaktere), szórakoztató, humoros, és még a végére is marad poén:


A Budweiser aktívan reklámozott a Super Bowl alatt: az alábbi szpotból például kiderül, hogy mi mindenre képes az ember kedvenc söréért:


A Bridgestone is előjött egy látványos reklámmal, mely egyszerre szól a haverságról, a bátorságról, az emberi jóságról és persze arról, hogy mennyire megbízhatók a gyártó termékei:


A jelentősebb reklámozók nem hagyták ki idén sem a Super Bowlt. A Coca-Cola is népszerűsítette magát, egy kellően látványos reklámot vetett be:


A superbowlads.fanhouse.com oldalán mindenesetre óránként változik a kedvenc reklámok toplistája. Érdemes megnézni a Budweiser egy szépséges, romantikus anyagát, mely előkelő helyen áll a listán, a Doritos csipszet népszerűsítő szpot viszont mosolyt csalhat az arcokra. A Google hirdetése a legkevésbé sem látványos, ám ötletes és célratörő, a Volkswagen reklámja pedig jópofa, szellemes, és a végére is tartalékol csattanót. Az összes Super Bowl-reklám megtekinthető itt.