Nézettség: Mel Gibson fenyegette a Loki meccsét

Vágólapra másolva!
A Vacsoracsata és a Halálos fegyver 2. részének ismétlése is fenyegette a Debrecen BL-meccsét, de végül a célcsoport közel harmada a futballt választotta. Az már lehetett tudni korábban, hogy presztízs, csatornaimázs szempontjából jó a BL, de az erősen kérdéses, hogy hoz-e elég nézőt itthon, nem lesz-e gazdaságilag nagy ráfizetés. Most, hogy magyar csapat van a Bajnokok Ligájában, szebbek a kilátások.
Vágólapra másolva!

Mikor már a mosolyogós Onyutha Judit is Loki-pólóban mondja reggel, a Mokká-ban az időjárás-jelentést, összekapcsolván a nemzeti érzelmeket a futballszeretettel és a száraz légtömegekkel, mikor nem múlik el óra a TV2-n anélkül, hogy emlékezetnék a nézőt arra, hogy a Debrecen sorsdöntő összecsapás előtt áll, akkor nyilvánvaló, hogy a csatorna dolgozói lélekben DVSC-drukkerek lettek, s a Loki-sál használata ha nem is kötelező, de erősen javallott a Róna utca környékén.

Volt miért szurkolnia tegnap a TV2-nek is, mert mikor április 29-én bejelentették, hogy náluk a keddi BL-meccsek első választás joga, akkor úgy tűnt, hogy tizenvalahány esti nézettségi zakót vásárolt a csatorna, irdatlan pénzért - hiszen az RTL egy agyatlan akciófilmmel is több nézőt tud a képernyő elé ültetni, mint mondjuk egy Chelsea - Lyon vagy egy Manchester United - Atlético Madrid. Az első meccs (Celtic-Arsenal) augusztus 18-án volt, de igazán sokan nem voltak rá kíváncsiak a selejtezőre: a teljes lakosság körében - az AGB Nielsen mérései szerint - körülbelül 527 ezren figyelték az eseményt, ami az épp tévézőknek mindössze 14,5 százalékát tette ki. Ennél még a Tények-re is 135 ezerrel többen voltak kíváncsiak, a nap legnézettebb műsorára, az RTL Klub Vacsoracsatá-jára (amely éppen a Bajnokok Ligájával egy időben kezdődött) pedig több mint kétszer annyian, 1,18 millióan kapcsoltak.

A 18 és 49 év közöttieket vizsgáló kereskedelmi célcsoportban a Monk, a flúgos nyomozó aktuális epizódja is megelőzte a Bajnokok Ligáját. Ennél a korosztálynál egyébként 13,1 százalékos közönségarányt ért el a futballmérkőzés, miközben az RTL-en 21.15-kor (vagyis még a meccs idején) kezdődött Halálos fegyver az épp tévézők 39,6 százalékát szögezte a képernyőhöz - annak ellenére, hogy az akcióvígjátékot számtalanszor láthattuk már a tévében. Ezért drukkolt hát a fél ország mellett a TV2 is bőszen a debreceni csapatnak: ha van magyar résztvevő a BL-ben, akkor összehasonlíthatatlanul érdekesebb a széria, mint hazai reprezentáns nélkül. Érdekeltté teszi a nézőt, és jobban odafigyel a csoport többi találkozójára, sőt, az optimista vígan mérlegeli, mely csoportból mely csapat lehet az ellenfél, egy újabb továbbjutás esetén. A "Bajnokok a TV2-n fociznak" szlogen jól hangzik, ám mit sem ér, ha Jackie Chan egy bárgyú akcióvígjátékkal kétszer annyi nézőt visz el, mint a sztárfutball.

Többéves szünet után tehát újfent sportot közvetít a TV2 - annak ellenére, hogy korábban többször elhangzott, hogy országos kereskedelmi tévén a sport önmagában veszteséges, presztízsokokból viszont megéri, jó külső PR, és egyben új hirdetőket is vonz egy-egy sportesemény. A TV2 hároméves megállapodást kötött az UEFA-val, adja a szuperkupát, a keddi, legjobbnak ígérkező mérkőzéseket és persze a döntőt. Mellette összefoglalók is lesznek, továbbá csütörtök éjféltől más meccsekre is kiterjedő ismétlési jog is van a csomagban.

Tegnapi nézettség:

agb nielsen

Nézze nagyban!

A tegnapi nézettség végül jól alakult a TV2 számára, még akkor is, ha voltak kisebb technikai bakik (akadozó kép az elején, statisztikai adatok gyors eltűnése majd felvillanása). Az RTL-es Híradó és a Tények nagyjából egyformán teljesített a 18-49-es célcsoportban, utána Monk nem sokkal, de kikapott a 112 - Az életmentők-től és a Fókusz-tól. Mikor aztán a Vacsoracsatá-val elhúzott volna a rivális, elkezdődött a mérkőzés, ami 32,6 százalékos közönségaránnyal ment, azaz az ötven alatti tévézők közel harmada követte. Ettől függetlenül nem lehet teljesen nyugodt a csatorna, mert a Halálos fegyver 2. részének sokadik ismétlését is rengetegen követték, a meccs utáni nyilatkoztatok, elemzések, visszajátszások pedig annyira nem érdekelték a népet, többen maradtak Mel Gibsont nézni.

A köztévé tavasszal még adott BL-meccseket, most csak hírjogot és magazinjogot szerzett: Schulek Csaba, az MTV sportfőszerkesztője kérdésünkre elmondta, hogy biztosan nézettség-emelkedést jelent az, hogy magyar csapat van az elitben, de kétszeres növekedést azért nem várna ettől. Hozzátette, hogy a nézettségi adatok nem teljesen hitelesek, mert a tapasztalat szerint sokan kocsmában, bárokban, lakásban, de nagy baráti társaságban néznek focimeccset, azaz a mért számoknál többen figyelik a fontosabb mérkőzéseket.