Ha a tévében isznak, iszunk mi is

Vágólapra másolva!
Egy holland kísérlet bebizonyította, amit lehetett sejteni: a bőszen italozó tévészereplők láttán többen nyúlnak a pohár után.
Vágólapra másolva!

A holland Radbound Egyetem csapata által végzett kísérlet eredménye szerint kétszer annyit iszik az, aki szeszt fogyasztó szereplőket néz a tévében, mint aki olyan műsorokat figyel, amikben nincs alkoholfogyasztás, írja a BBC.

A vizsgálatot 80, 18 és 29 éves kor közti fiatallal végezték. Az első csoport megnézte az Amerikai Pité-t (melyben sokat isznak a szereplők), mellé alkoholos italokat bemutató reklámokat. A második csoport ugyanazt a filmet látta, de szeszes italokat bemutató szpotok nélkül. A harmadik csapat a 40 nap, 40 éjszaka című, jóval kevesebb italozást mutató filmet látta, piás reklámokkal, a negyedik grupp pedig ugyanazt kapta, de reklámok nélkül. A résztvevők, ha akartak, borozhattak, sörözhettek vagy ihattak üdítőt is: az első csapat tagjai átlagban 3 kisüveges sört szopogattak el a felmérés alatt, utóbbi társaság ennek a mennyiségnek a felét fogyasztotta.

Szakértők azért aggódnak, mert a filmek, sorozatok és a reklámok az alkoholt általában pozitív, társasági eseményekkel együtt mutatják, és nem foglalkoznak azokkal a problémákkal, amiket az italozás okozhat.