Megvan a Bár 2.0 győztese

Vágólapra másolva!
Bár előbb véget ért a műsor, mint ahogy azt a csatorna tervezte, a Viasat3 számára mégsem volt kudarc a vártnál haloványabb nézettség. A neten viszont szép számokat szállító valóságshow-t október 26-án, vasárnap este egy keszthelyi fiú, a vendéglátóiparban dolgozó Duda nyerte.
Vágólapra másolva!

A Bár 2.0 utolsó, négyes döntőjében 18 százalékot szerzett Zsófi, így elsőként ő esett ki a négyes döntőből. Az összes szavazó 23 százalékának rokonszenvét bírta a korábban sok internetező által favoritnak kikiáltott Tomi, de ez sem volt elég a győzelemhez. Második lett a netezők körében igencsak népszerűtlen Évi, 32 százalékkal pedig a játékot a hallgatag művészlélek, a keszthelyi Duda nyerte. Mivel ő amúgy is a vendéglátóiparban dolgozik, volt némi előnye, amit jól ki is használt - noha a kiesettek aligha a bárban történt ügyetlenkedések, suta felszolgálás vagy lassú mixelés miatt hullottak ki korábban.

Bár a tévés nézettség nem alakult túl kedvezően, a világhálón sokan figyelték az eseményeket. A Videa.hu-hoz tartozó honlap a műsor indulása után 20-30 ezer egyedi látogatót vonzott naponta, szeptember 17-én például 18-án már 40 ezer egyedi látogatót regisztrált a Webaudit. A kiugró eredmények, mint például a szeptember 29-i adat, az 51 720 látogató (163 ezer oldalletöltéssel) általában valamilyen eseményhez voltak köthetők, így mindig nőtt az érdeklődés a megjelölések, a bárharcok környékén, ahogy az Iván nevű szereplő botrányos távozásának körülményei is sokakat érdekeltek. Október elején még a napi 20-30 ezer látogató sem volt ritka a honlapon, ám a végjáték már az interneten sem volt annyira érdekes: 20 ezer alá csökkent a napi látogatószám, ebben természetesen jelentős szerepe van annak, hogy a tévéműsor este 11 után, néha éjjel fél tizenkettőkor kezdődött, így érezhetően és érthetően megcsappant az interneten érdeklődők száma is.

Forrás: [origo]

Egészen a négynapos ünnepig bőven ezer fölött volt a külföldi, napi látogatók száma is, azaz sok, más országban élő magyar is követte a reality-t, Viasat3 híján a webet választva. Az összes látogató 63 százaléka férfi volt, a nőket a neten kevésbé érdekelte a show, holott a csatorna kifejezetten a fiatal női nézőkre pozícionálta magát. A látogatók közel fele 24 és 35 év közti internetező volt, átlagban 14 százalék volt 45 éves kor fölötti.

A műsor honlapján lévő - nem reprezentatív - szavazás szerint a site látogatóinak bő 44 százaléka csak heti egy tévéadást látott, amúgy a hivatalos oldalról tájékozódott a játékosok hogyléte felől. 21 százalék válaszolta, hogy csak a neten követte az eseményeket, 24 százalék pedig mindennap, weben és tévén is figyelte a Bár életét.

A fiatalok szerették

A csatorna vezérigazgatója, Kocsis Attila szerint a csatorna rosszul mérte fel a piaci viszonyokat, mert már nem annyira vevő a közönség az ismeretlenekkel forgatott napi reality-re, mint öt évvel ezelőtt. A 18-29-es korcsoportban viszont jó számokat hozott a műsor, de a nyolcórás sávban nem élt meg, és a 11-es sávba való száműzetés után mutatott javuló közönségarányt. "Végeztünk kutatásokat a valóságshow-val kapcsolatban, és úgy tűnik, a nézőknek testidegen volt, más műsorfajtákat várnak a csatornától. A Bár 2.0 nem javított az imázsunkon, de nem is lesz érezhetően rossz hatással a Viasat3-ra" - tette hozzá.


A csatorna programigazgatója, Hámori Barbara így fogalmazott: " Úgy ítéljük meg, a műsor teljesítette a tőle elvártakat. A Bár első szériája óta ekkora visszhangja nem volt még saját gyártású produkciónak, az emberek fölfigyeltek arra, hogy a Viasat3 a színvonalas vásárolt tartalmak mellett képes szórakoztató, hazai produkciókat is előállítani."