Új tévécsatorna indul

Vágólapra másolva!
Az MTV Networks International, amelynek tulajdonosa a Viacom Inc, ma bejelentette, hogy 2008 októberében elindítja a magyar Comedy Central csatornát.
Vágólapra másolva!

A magyar Comedy Central, amely elsődlegesen a 18-39 éves korosztályt célozza meg, magyar nyelvű csatorna lesz, ami induláskor több mint 1,5 millió kábeles és műholdas háztartásban lesz elérhető. A csatorna csatlakozik az MTVNI Magyarországon már jelen lévő társcsatornáihoz, a magyar MTV-hez, a VIVA-hoz és a Nickelodeonhoz.

A csatorna helyi gyártású és nemzetközi tartalmakat egyaránt sugároz majd, többek között olyan műsorokat, mint a Comedy Central saját gyártású programjai: a Daily Show John Stewart-tal, a South Park és a Colbert Report, csakúgy mint vásárolt műsorokat: A Simpson-család, a My Name is Earl és a Family Guy.

Stephen Colbert annak idején az M0-s híd elnevezése körüli hercehurcából lett ismert a magyar közönség számára: amikor ugyanis a nemzetközi sajtó is beszámolt arról, hogy a magyarok közül sokan Chuck Norris-hídnak akarják elnevezni az új építményt, Colbert versenyt indított, hogy a névadási szavazáson megelőzze az akcióhőst.

Az amerikai komikus - a The Colbert Report című műsorában indított kampánya segítségével - végül a szavazás második fordulóját is megnyerte, de Simonyi András amerikai nagykövetünk lehűtötte a lelkesedését azzal, hogy kifejtette neki, két dolog szükséges ahhoz, hogy valóban róla nevezzék el a hidat: egyrészt folyékonyan kell tudnia magyarul, másrészt pedig halottnak kell lennie.

Sarki humorbolt

Bhavneet Singh, az MTVNI Fejlődő Piacok ügyvezető igazgatója és alelnöke, elmondta: "A Comedy Central elindítása Magyarországon kitűnő példája annak, miként bővítjük szórakoztató csatornáink palettáját Közép- és Kelet-Európában. Ez az integrált megközelítési mód lehetővé teszi, hogy a magyar közönségnek egy 'sarki humorboltot' hozzunk létre, valamint hogy márkánkkal minél több platfomon keresztül léphessenek kapcsolatba. Célunk, hogy csatorna-választékunkkal minden célcsoport számára kínáljunk olyan műsorokat, melyekre igényük van, mindezt helyi nyelven."

Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója, alelnök szerint van igény a humorra. "A tévénézők között a humor a harmadik legnépszerűbb televíziós műfaj, és mi ezt a hatalmas igényt szeretnénk kielégíteni magas színvonalú humorcsatornánkkal. Eltökéltek vagyunk a helyi tehetséges humoristák felfedezésében, ugyanakkor be szeretnénk mutatni nézőinknek kiváló minőségű külföldi tartalmakat is."

Nem számítva a helyi, városi tévéket, immár közel nyolcvan csatorna fogható magyar nyelven - persze a legtöbb előfizető ezekből csak 30-40-nel találkozik.