Öröm és bánat a TV2-nél

Vágólapra másolva!
A Hal a tortán 25 és 30 százalék közt teljesített a múlt héten a kereskedelmi célcsoportban, azaz, ha nem is szorongatja a Barátok közt-et, legalább viszonylagos közelségbe került hozzá (korábban a TV2 öt sorozattal próbálkozott ebben a sávban, de nem jött be az elgondolás). Ugyanakkor az, hogy nincs erős délutáni műsor a csatornán, a Tények nézettségén is jócskán meglátszik.
Vágólapra másolva!

Az év 19. hetében az RTL Klub volt a legkedveltebb hazai tévé 27,7 százalékkal, míg a TV2 20,1, az MTV pedig 10,6 százalékot jegyzett. A kereskedelmi célcsoportban az RTL 28,3, a TV2 pedig 20,6 százalékot ért el.

A legnézettebb műsorok az RTL-en futottak. Némi meglepetésre a Neveletlen hercegnő 2. végzett az élen, 1,96 milliós nézettséget szállítva. A Barátok közt legjobb eredménye már "csak" 1,88 millió volt, Gálvölgyi show-ját 1,54 millióan figyelték. A teljes lakosságnál viszonylag virgonc volt a Hal a tortán, legjobb estéjén 1,35 milliós nézettséggel futott, azaz a TV2-nek bejött a csere. Az nyilván nagy bravúr lett volna, ha a gasztroreality egyből megveri Berényiéket, így valószínűleg csak az volt vele szemben az elvárás, hogy ne kapjon ki tőle olyan csúfosan, mint a Cukorbáró, a Miért pont Brian?, vagy Monk. Abból, hogy ez lett a TV2 múlt hetének legnézettebb műsora és volt nap, amikor 29 százalékot ért el, látszik, hogy - bár kikap a sávban - nem volt rossz húzás kivenni a Vacsoracsata elől. A formátum tehát valahogy megél este is, de nyilván nem a végtelenségig, mert előbb-utóbb elfogynak azok az ismert médiaszemélyiségek, akik megjelenhetnek a TV2-n (azaz nem tiltja a mással kötött szerződésük), és hajlandóak 2-300 ezer forintért pacallevest főzni a kamerák előtt.

A Top 30-ba az MTV csak két műsorral iratkozott fel: 28. a listán az Életképek, 817 ezer nézővel, ugyanakkor az ötöslottó sorsolását 808 ezren figyelték, aligha a pazar show miatt. A Társulat döntője, ahol magát az új István királyt keresték, nem fért fel a harminc legnézettebb heti műsor közé, noha szombat este volt, és sokat promózta az MTV.

Fiatalosan

A 18-49-es kereskedelmi célcsoport dobogóján ugyanazon három műsor toporog, mint a teljes lakosságnál, ráadásul ugyanabban a sorrendben. Nyert az amerikai vígjáték, második lett a Rózsa presszó népe, harmadiknak pedig Gálvölgyi ért be. A célcsoportban a TV2 legnézettebb műsora az NCIS volt, de House doktor sem vallott szégyent: mindkettő bő 32 százalékot szállított. A tízben ott van még Győzike, az Igazság nevében című akciófilm, a Miami helyszínelők, a Fókusz és a Vészhelyzet.

Amit érdemes még megfigyelni, az a két nagy kereskedelmi tévé hírműsorának nézettsége: a Tények mintha nem kapna erős felvezetést, mert hétfőn például 24,7 százalékot ért el, szemben az RTL-es híradóval, mely 46,2 százalékot jegyzett. Másnap csupán 3 százalékpont volt a különbség, de aztán szerdán újra csúnyán kikapott tőle, sőt, a hét további napjain is alulmaradt a Tények - ennyire befolyásolja egy műsor nézettségét az előtte lévő program esőssége vagy gyengesége.

Még egy érdekesség, hogy főműsoridőben egyre komolyabb ellenfele a Film+ a negyedik legnézettebb magyar csatornának, a Viasatnak. Május 9-én a 18-49-es célcsoportban 5 százalékot jegyzett utóbbi, a filmcsatorna pedig 4,2 százalékot ért el, de estére majdnem egy százalékpontot vert a Viasat3-ra.