Bezárta a Széfet az RTL Klub

Vágólapra másolva!
37-41 százalékos közönségaránnyal búcsúzott ideiglenesen a néha idegesítően bárgyú vagy gyanúsan önreklámozó kérdésekkel operáló A széf, azaz az RTL a Pókerarc után újabb sikeres vetélkedőt húzott elő. Az MTV pedig hiába nézhetőbb manapság, mint pár éve, a mérések szerint szinte csak a nagyi marad ott huzamosan. Heti nézettség.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt héten az RTL Klubot figyelte a tévénézők 25,5 százaléka, a TV2-n általában 22,3 százalék időzött, míg az m1-et 11,4 százalék választotta. Az MTV legerősebb napja a teljes lakosságnál a hétfő volt (Kékfény), a TV2 pedig szerdán (House) megszorongatta az RTL-t, vasárnap pedig le is győzte, de ettől hat napon még a rivális győzött.

Az év 4. hetében is folytatódott az RTL-es uralom a hétköznap estéken, mivel a legnézettebb műsor a Barátok közt volt (2,27 millió volt a legnagyobb nézőtábora), utána a Fókusz található a listán (2 millió 74 ezer tévéző), és a harmadik helyre ért be A széf. Utóbbiban olyan borzalmas, erősen pr-szagú kérdések szerepelnek néha, mint a "hogy hívják Csonka András társkereső irodáját?", amire ha vágjuk a választ, azzal csak az agyunkban lévő "tökéletesen használhatatlan, felesleges tudás" címkéjű mappa amúgy is indokolatlanul vastag tartalmát növeljük. A TV2 hagyományosan erős vasárnap este, ezúttal is a Tények és a Napló vitt sok nézőt a csatornára. Fábryt száz tévézőből 46 nézte meg, ami igen jó arány, de a legelőkelőbb pozícióban végzett filmet (Álljon meg a nászmenet) is az RTL-en láthatta a néző. Az MTV jobb esetben három műsort szokott "delegálni" a top 30-ba, de ezúttal csak a Kékfény ért el jelentősebb nézettséget: 1,16 millióan figyelték, az összes tévéző 26,4 százaléka.

Fiatalok

Bár sokan állítják, hogy mostanság nézhetőbb az m1, mint pár évvel ezelőtt volt, az ötvenéves kor alatti felnőtt nézőknél az MTV annyira nem rúg labdába, hogy valószínűtlenül gyengén teljesítve mindössze 5,9 százalékot ért el. Noha a köztévé egyes csatornája mindenkihez akar szólni, a csecsszopóktól a nyugdíjasokig, valahogy szinte csak az idős korosztály figyeli a műsort. A kereskedelmi célcsoportban 26,8 százalékot markolt az RTL Klub és 22,4-et a TV2.

A kereskedelmi célcsoportnál, bármennyire is iparkodik a TV2, mégiscsak az RTL birtokolta a múlt héten a lista első öt helyét: a fiatal tévézők ragaszkodnak a napi betevő Barátok közt-höz, a Fókusz-hoz, de jól ment a már említett vígjáték, az Esti showder, sőt, a Cobra 11 is - utóbbi nagyjából 50 ezer, 50 alatti felnőtt nézővel le is nyomta a Napló-t. A TV2 zászlóshajója már egy ideje a morózus orvos, és ez nem volt másképp a múlt héten sem, mivel Doktor House ért be első helyre a háziversenyben, 37 százalékos közönségaránnyal, aminek következtében az akciókban és fordulatokban nem szűkölködő A szökés-t már csak a célcsoport negyede figyeli.