Gálvölgyi keménykedik

Vágólapra másolva!
A Gálvölgyi-show az év 15. hetében a második legnézettebb műsorrá nőtte ki magát, ezt a 27. helyre csúszott Hősök bánták. A humorista műsora nem pusztán a nagymamáknál tartja jól magát, mert a 18-49-es célcsoportban is az előkelő negyedik helyre ért be.
Vágólapra másolva!

A legnézettebb magyar televíziót, az RTL Klubot átlagban a készülék előtt ülők 27,9 százaléka preferálta, a TV2 23,7 százalékot ért el. Az m1 11,5, a Viasat pedig 5,8 százalékot jegyzett az év 15. hetében. A fiataloknál az RTL közel hat százalékot vert a TV2-re, a két nagytól pedig lemaradva 6,1 százalékkal találjuk az m1-et és a Viasatot. Az MTV egyes csatornája esetében nagyon gyenge ez a szám: a tavalyi átlag sem volt túl izmos (9,3 százalék), de ez még annál is haloványabb eredmény, azaz az m1 nem tudja megszólítani a fiatalokat, vagy éppen megtartani az oda kapcsoló, ötven alatti nézőt.

A kereskedelmi csoportban a Barátok közt utáni ötperces hírblokk volt legnézettebb, ahogy a szappanopera is remekül teljesített a múlt héten: csütörtökön például 48,7 százalékos közönségaránnyal futott. Sokan követték az Evolúció című filmet az RTL-en, akárcsak a Shrek második részét a TV2-n. Tízből négy fiatal tévéző leste a Gálvölgyi-show-t, a Kész átverés-t, de egyre jobban teljesít a Miami helyszínelők is. A TV2 főképp vígjátékokkal, a Jóban Rosszban-nal vagy House doktorral szerepel a Top 20-as listán, amiről például eltűntek a Hősök vagy a korcsolyázó médiaszemélyiségek.

A teljes lakosságnál is RTL-es fölény mutatkozik, nyert a Berényi-dinasztia, közel kétmillióan figyelték a Gálvölgyi-show-t. A TV2-es szappanoperának is volt erősebb napja, mikor 1,56 millióan figyelték a Csillagvirág klinika történéseit. A Sztárok a jégen immár csak szombaton bukkant fel a kínálatban, 1,44 millió honfitársunkat szórakoztatta. Az Egy a 100 ellen többször csak 23 százalék körüli eredményt ért el, pénteken például csak 1,1 millió magyar nézte - ilyen eredmények mellett csoda volna, ha megérné az őszt. Nagy kérdés, hogy Gundel Takáccsal jobban muzsikált volna a kvíz, vagy egyszerűen annyira megizmosodott a Barátok közt, hogy nem találni fegyvert ellene.

Az MTV legnézettebb műsorai már egy egymilliós "léc" alatt vannak, így 870 ezren nosztalgiáztak magyar filmslágerekkel, 844 ezren követték az Életképek-et. 758 ezren informálódtak a legnézettebb MTV-s Híradó-ból, jellemző valahol, hogy a fél ötkor kezdődő Balázs című szembesítő-show-t ennél többen figyelik az RTL-en. Az m1 szórakoztatónak szánt, zenés műsorai, mint a Krém vagy a Csináljuk a fesztivált 700 ezer néző alatt hoztak, az Önök kérték pedig még ennél is kevesebbet.

agb nielsen

A Viasat saját Top 3-ában sincs nagyobb meglepetés, mivel a Miami helyszínelők eltalált, mozgalmas krimi, 438 ezren követték a friss epizódot. A vegasi munkatársak hoztak még 427 ezer nézőt, a Manchester-Roma gólparádét 374 ezren figyelték élőben. Az új műsorok nem hoztak rekordot, inkább a csatornaimázst építhetik.

A Duna tévén a Borsodi liga aktuális meccse volt a legnézettebb, 143 ezer sportkedvelő szotyolázott a képernyő előtt. A Kívánságkosár és a Kőszívű ember fiai is közel ennyi magyart érdekeltek.

Kalmár Csaba