A tévécsatornák fizetnek a hirdetőknek

Vágólapra másolva!
Furcsa helyzet állt elő az írósztrájk miatt: a nézettségek folyamatosan csökkennek, így sok cég követeli vissza a pénzt, amit a tévében elhelyezett hirdetésekre költött. 
Vágólapra másolva!

A tévében hirdető cégek némelyike már a sztrájk kitörése előtt sem volt igazán elégedett a nézettségi adatokkal: a 2007 szeptemberében kezdődött szezon nem hozott igazán átütő új műsort, a visszatérő sorozatok iránt pedig lankadni kezdett az érdeklődés - emellett egyre nagyobb teret hódít az internetes televíziózás is, ahol ugye nyugodtan át lehet ugrani a reklámokat.

Kellemetlen ráadásként jött a Writers Guild of America (vagyis az Amerikai Írók Céhe) által indított sztrájk is, amely immár öt hete tart, és a megegyezési kísérletek teljes kudarcba fulladása miatt még jó sokáig elhúzódhat. Így a januári pilotdömpingnek, illetve a jövő év elején esedékes új évadoknak már biztosan lőttek - az pedig érthető, hogy a reality programok és az ismétlések kevésbé vonzók a nézők számára.

A legnagyobb tévécsatornák közül három, az NBC, az ABC és a CBS már elkezdte ingyen szétosztani plusz reklámidejét azon hirdetői között, amelyek reklámjai nem érték el a szerződésben meghatározott nézettséget. Sőt az NBC odáig jutott, hogy készpénzzel kénytelen kompenzálni a nézettségkiesést - erre évek óta nem volt példa a televíziók és a hirdetők kapcsolatában.

A helyzet a hirdetők számára lehet negatív és pozitív is (ahogy vesszük), egy másik oldalról viszont egyértelműen jól jártak a sztrájkkal: mivel jelenleg nincs sok munkájuk, most azok a színészek is elvállalnak reklámszerepeket, akik eddig erre nem értek rá, vagy épp derogált nekik a reklámfilmezés.