3,7 millió magyar nézte otthon a tűzijátékot

Vágólapra másolva!
A tévéző lakosság nagyobb része az RTL Klubon nézte a tűzijátékot: a TV2 megszorongatta ugyan a riválist, de csak második lett.
Vágólapra másolva!

Mindig érdekes megfigyelni a nézettségi adatokat olyan esetben, mikor ugyanaz a műsorszám megy a nagy csatornákon, hiszen ilyenkor jobbára ugyanaz a kép, nagy különbségek nincsenek. Ilyenkor a brand erőssége dönt, legalábbis kezdetben, majd a kíváncsiság vagy a műsorvezetővel való elégedetlenség veszi rá a képernyő előtt ücsörgőt, hogy átkattintson. Az országos és a helyhatósági választások estéi vagy az augusztus 20-i tűzijáték alkalmat adnak arra, hogy megvizsgáljuk, mely tévét nézik a legtöbben akkor, mikor jóformán ugyanazt kapjuk a három nagytól.

A közvetítés nagyjából ugyanakkor kezdődött tegnap este a három nagy csatornán: az RTL Klub 20.49-kor, a TV2 öt, az MTV pedig tíz perccel később kezdte. Az esemény után elsőnek az m1 vette el a képet, aztán a TV2 váltott, majd két percre rá az RTL is elkapcsolt a helyszínről. A teljes lakosság a nézettség versenyben amúgy is vezető RTL Klubot választotta nagyobb számban, 1,5 millióan itt figyelték a színes kavalkádot: az éppen tévéző, négy év feletti lakosok 32,4 százaléka. A TV2 közvetítésére 1,35 millióan voltak kíváncsiak, azaz száz tévézőből 29 döntött úgy, hogy ezen a csatornán figyeli a Lánchíd fölötti látványt. Az m1 ezúttal is csak a harmadik helyre kormányozta be magát, mivel az épp tévézők 17,9 százaléka favorizálta az adót (ez sokkal jobb, mint az m1 átlaga). 840 ezren figyelték az m1-en a tűzijátékot.

A két nagy kereskedelmi csatorna persze főképp a 18 és 49 éves kor közti nézőknél szereti megméretni magát, mivel a hirdetők is jórészt erre a korcsoportra fókuszálnak. Itt a TV2 saját műsoridejét tekintve 27,8 százalékot jegyzett, de még masszívabbnak mutatkozott az RTL, mivel 28,1 százalékkal nyert is. Az MTV-t ugyanekkor az ötven alatti tévéző felnőttek 11,5 százaléka választotta, ami jobb, mint a csatorna átlaga a 18-49-es csoportban.

Az RTL Klub saját műsoridejében ugyanakkor nagyobb fölényt regisztrált, mivel a tévé előtt ülő célcsoport 34,8 százalékát csípte meg, szemben a TV2 27,2 és az m1 kilenc százalékával. A grafikonon világosan látható, hogy mintegy 7-8 percig volt egyforma a két nagy csatorna nézettsége, de 21.08-tól már elhúzott az RTL.