Sikeresen startolt a Favorit

Vágólapra másolva!
Jó nézettséget ért el a TV2 új sztármagazinjának, a Favorit-nak első két adása: mind a teljes lakosság, mind a 18-49 év közötti kereskedelmi célcsoportban maga mögé utasította az RTL Klub közel azonos időben futó műsorait.
Vágólapra másolva!

A TV2 sztármagazinja, a Favorit, hétfőn mutatkozott be a nézőknek. A Szekeres Nóra és Váczi Gergő vezette, sztárhíreket és exkluzív interjúkat felvonultató műsor jól debütált a képernyőn: a TV2 közleménye szerint a teljes lakosság körében több mint 985 ezer fő választotta a Favorit-ot, míg az RTL Klub azonos időben futó műsorait (a Szeress most! és a Fókusz egy-egy részletét) 822 ezer néző követte figyelemmel.

A reklámozói szempontból kiemelten fontos 18-49 éves célcsoportban is nyert a Favorit, hiszen közönségaránya 31,2% volt, míg az RTL-é ugyanezen időben 30,5%. A műsor kiemelten jól teljesített ezen korosztály magas iskolai végzettségű tagjai között, hisz 44% -os közönségarányt ért el, míg az RTL Klub 20,3%-ot.

Meglehet, hogy csak az újdonság varázsának köszönhető, mindenesetre a Favorit tovább növelte előnyét: a TV2 közleménye szerint a keddi adást már 1,05 millióan követték figyelemmel, míg ugyanebben az időben az RTL Klub 673 ezer nézőt vonzott a képernyő elé.

Szembetűnő a különbség a 18-49 éves célcsoportban is: a Favorit 37,9%-os közönségaránya jelentős előnyt jelent az RTL 24%-os közönségarányával szemben.

Hozzá kell tennünk, hogy a TV2 sikeréhez feltehetőleg hozzájárult az "időeltolódás" is, hisz a Favorit egy jó negyed órával korábban kezdődik, mint az ellenműsornak tekinthető Fókusz. A 18-49 éves korosztályban hétfőn még visszaesett a Favorit nézettsége, amikor a Fókusz elkezdődött, de kedden már a két műsor (és nem az adott intervallum) nézettségét összehasonlítva is egyértelműen a TV2 nyert, 37,9-29,8% arányban.