A számítógépek, újabb szórakozási formák terjedésével egyre kevesebben választják a hagyományos televíziózást, és ez így van az USA-ban is. A Nielsen Media Research adatai szerint a négy nagy, az ABC, a CBS, az NBC és a Fox 2,7 millió tévézőt veszített egy év alatt főműsoridőben.
Tavaly ilyenkor még 40,3 millió amerikai heverészett békésen a tévéfotelben, egyik kezében sörrel és chipsszel, másikban a távirányítóval, hogy az említett csatornák műsorát nézze - mostanság viszont csak 37,6 millió tévézőt mér a rendszer. Sokan DVD-t néznek, webről letöltött filmeket, sorozatokat követnek a monitorokon, azaz alternatív szórakozási módokat választanak.
Amerikai tévés szakemberek sietnek megnyugtatni az adatokra előbb-utóbb rákérdező reklámozókat, szerintük persze nem arról van szó, hogy az emberek bowlingozni járnának vagy kártyaklubokban, operában, netán kocsmában töltenék az esti óráikat, szerintük a televíziós tartalmakat "fogyasztják" továbbra is, csak újabb módszerekkel.