Fura reklámot eszelt ki egy gyorsétterem

Vágólapra másolva!
A Kentucky Fried Chicken a fiatalabbakat célozza meg legújabb reklámhadjáratával: a tévészpotban egy olyan hangot rejtett el, amelyet húszéves kor felett nemigen hall meg az ember.
Vágólapra másolva!

Idehaza moszkító csengőhangként reklámozzák azt a mobileffektet, amit a gyerekek mind meghallanak, de felnőttek közül csak a fiatalabbak figyelnek fel rá - így legfeljebb csak a gyakorló tanárok veszik észre, ha a gyerek mobilja csörög az órán. Ennek a különleges frekvenciájú hangnak más, ezzel pontosan ellentétes alkalmazását is ismerjük: hosszú távon a hang ugyanis annyira idegesítő, hogy egyes angol üzletek ennek folyamatos sugárzásával tartják távol az egyébként mindig ott lebzselő tinédzsereket.

A KFC gyorsétteremlánc most ezt a hangot rejtette el legújabb tévéreklámjában, persze nem nagyon hosszan (nehogy a gyerekek kirohanjanak a reklám alatt), épp csak pár másodpercre. Jópofa ötlet, de mi volt ezzel a cél? - kérdezhetnénk, ha a kisfilmhez nem kapcsolódna egy akció is, amely egyből értelmet ad a húzásnak. Úgy tűnik, hogy a KFC elsősorban a fiatalabbakat szeretné becsábítani éttermeibe: aki ugyanis pontosan meg tudja mondani, hogy a reklámnak hányadik másodpercénél kezdődik el az a bizonyos hang, kap egy tízdolláros ajándékutalványt.

A KFC-nek egyébként nem ez az első különleges reklámfogása: nemrégiben, egy másik szpotban egy titkos jelszót rejtett el, melyet csak a reklám lassított lejátszásával vagy kikockázásával lehetett kivenni - akkor ezt a jelszót kellett bemondani a pultnál, egy ingyenszendvicsért.