Hakni, harsány hahota - szilveszteri nézettség

Vágólapra másolva!
Új sztárműsort indított az MTV, a Névshowr átvándorolt az ATV-re, a VIVA-n Dopeman bulija ment Kozsóval, a TV2 pedig mindent bevetett, bedobta több saját gyártású műsorát, hemzsegtek az ismert arcok, 15 sztár per perc volt az arány a szilveszteri show-kban. Az RTL Klub - miután ősszel végig vezette a nézettségi versenyt - hátradőlt, előre bejelentve: nem tulajdonított nagy fontosságot az estének. Ennek megfelelően a TV2 vitte az estét, de újabb önmagához képest sokan nézték az m1-et is.
Vágólapra másolva!

Az igazi áttörést a saját gyártású szórakoztató műsorok hozták meg a TV2 számára. A Tények-et követő Magyar banán paródiashow közönségaránya már 35,9 százalékos volt a teljes lakosság körében (nézőszám: 1,734 millió), a 18-49 évesek között, tehát a kereskedelmi célcsoportban pedig megközelítette a 40 százalékot, míg az ennél fiatalabb célcsoportokban ennél is magasabb volt a TV2-t választók aránya a tévénézők egészéhez képest. Az Activity különkiadással tovább nőtt a TV2 előnye. Szulák Andrea vetélkedőjének közönségaránya már minden korcsoportban meghaladta a 40 százalékot, a kereskedelmi célcsoportban pedig 49,1 százalékos volt. Az abszolút csúcsidőben, 20.45-kor kezdődő Irigy Hónaljmirigy show pedig még ezen is túltett: a 18-49-es korosztály 53,1 százaléka választotta ezt a programot (nézőszám: 2,36 millió). A Mirigy-show-t követő Sas-kabarénak szintén nem volt ellenfele a televíziós kínálatban. A teljes lakosság 51,9 százaléka, a kereskedelmi célcsoport 49,3 százaléka választotta a Mikroszkóp Színpadról sugárzott előadást (nézőszám: 2,53 millió).

MTV

Szikora és a gidák az m1-en parádéztak

2006-ba a Csaó Darwin! különkiadása vezette át a TV2 nézőit. A hajnali fél kettőig tartó, tévés legendák kontra mai tévések közötti monstre vetélkedő közönségaránya is közel 40 százalékos volt. A szilveszteri műsorkínálat tehát TV2-fölényt hozott: az egész műsornapot tekintve a csatorna közönségaránya a teljes lakosság körében 33,1 százalékos volt, míg az RTL Klub 19,1 százalékot, az m1 21,1 százalékot szerzett. Az RTL Klub programigazgatója, Kolosi Péter korábban arról beszélt, hogy a csatorna nem készül semmivel szilveszterre, nem lesznek nagy, saját show-k, csak filmeket adnak.

Időközben az m1 az év végi ünnepi választékával növelte nézettségét. Naponta több műsora is bekerült a tévék 30-as toplistájába a 18-49 évesek körében. Viszonylag jól ment a Híradó, a Micimackó, a Tigris színre lép című rajzfilm - utóbbiak persze a gyerekeknél arattak nagyobb sikert. Szilveszterkor az m1 Önök kérik kívánságműsora az 5. helyre került, a 6. helyezett a Bazi Nagy Vita lett. Krém - Édes mindenkinek címmel új zenei produkciót indított az m1, és már az első adást viszonylag nagy érdeklődés övezte (a tévét nézők 21,9 százalékát ültette a képernyő elé a 18 éven felüliek körében). A toplista 14. helyét a Kell 1 pasi szilveszteri adása szerezte meg, 22 százalékos közönségarány jellemezte.