A Bundesligát elvitte az RTL és a Sport Klub

Vágólapra másolva!
Az IKO Kábeltévé - mely az RTL Klub második legnagyobb tulajdonrészét birtokló IKO Media Holdinghoz tartozik - exkluzív televíziós jogokat szerzett az egyik legjelentősebb európai futball-liga, a Bundesliga közvetítésére a 2006/2007-es idénytől a 2008/2009-es szezonig.
Vágólapra másolva!

Az IKO Kábeltévé exkluzív megállapodást írt alá a kizárólagos terjesztővel, a The Sportsman Media Grouppal, amelyet a hivatalos jogtulajdonos, a Betandwin jelölt ki. A Bundesliga és a Bundesliga II. mérkőzéseit Magyarországon kizárólag a Sport Klub közvetíti majd élőben, az RTL Klub pedig heti gólösszefoglalót sugároz.

A Sport Klub a tervek szerint pénteken, szombaton, vasárnap és hétfőn (Bundesliga II.) ad majd le egy-egy mérkőzést élőben. A Sport Klub előzetest is sugároz majd minden meccsnapon. Az RTL Klub pedig minden héten, a legutolsó forduló összes találkozójának legjobb pillanataiból hatvanperces összefoglalót tűz műsorára. A 2006/2007-es szezon a tervek szerint augusztus 11-től indul, mindkét ligában 18-18 klub verseng majd. A nézők 34 bajnoki fordulóra számíthatnak, és fordulónként négy találkozót a Sport Klubon élőben is láthatnak.

A müncheni székhelyű The Sportsman Media Group a Betandwin kizárólagos terjesztő partnere. A Betandwin kezében vannak világszerte a német futball ligához (Deutsche Fussball Bundesliga) kapcsolódó médiajogok a 2006/2007-es szezontól a 2008/2009-es idényig. A Betandwint a német futball szövetség (Ligaverband/Deutsche Fußball Liga) nevezte ki a Bundesliga Németországon kívüli jogainak kizárólagos tulajdonosává a múlt év decemberében, három szezon időtartamára.

Ami talán sokakat érdekel, hogy melyik meccs, eseménysorozat mennyit ér. Mint megtudtuk, a legdrágább az angol bajnokság, ezt követi a spanyol, olasz, majd a német bajnoki sorozat, a francia kedvezőbb árú. A nagyobb események sportügynökségek kezében vannak, ezek értékesítik - és gyakran nem is ugyanabban az országban működnek. Az ár változó, befolyásolja a sugárzás módja, a lefedett terület, hogy hány háztartásba jut el majd az esemény. Az NBA például saját szervezeten keresztül értékesíti a meccseket, sorozatokat, pontos, komoly statisztikákat kér - és az ár ebben az esetben másodlagos, mert annál fontosabb, hogy hány háztartásba jut el a műsor. Magyarán, még ha egy pár százezer nézővel rendelkező, kis kábelcsatorna anyagilag ráígérne is, aligha kapná meg a jogokat egy naggyal szemben.