A TV2 beelőzte az RTL Klubot

2005.07.19. 17:30

A múlt héten - hosszú idő után először - a TV2 elsöprő fölénnyel nyerte meg a nézettségi versenyt: a teljes lakosságot szondázó listán a csatornáé lett az első öt helyezés, a konkurens RTL Klub csak a hatodik helyen tűnik fel először. Az élmezőny vígjátékkal, bulvárral, sorozattal és Columbóval mondhatni szokásos, meglepő viszont, hogy mennyire visszaszorult hazánk első számú szappanoperája, a Barátok közt.

A múlt hét sikersztorija a TV2 számára a keddel kezdődött: a csatorna egy nap alatt három olyan műsort adott, amely az egész hét legnézettebb ötöséig jutott. A teljes lakosság körében első helyen futott be az Aktív keddi adása, ami csaknem kétmillió nézőt szögezett a képernyők elé. Ezt követi nem sokkal lemaradva, 1,75 milliós nézőszámmal a szintén aznap este műsorra tűzött Irigy Hónaljmirigy-show. A fiúk révén ezúttal a Pecmeregi Öntöttvascsavargyár Futballklub életébe nyerhettünk bepillantást, fricskát adva a magyar focinak, bár szerintük "minden hasonlóság csupán a véletlen műve". A humor, úgy látszik, ült a tévénézőknél, hisz a 18-49 éves korosztályban egyenesen az élre robbantotta a Mirigyeket.

Columbo az idő előrehaladtával mit sem veszít népszerűségéből. A hétről hétre az élmezőnyben végző nyomozó alig lecsúszva a második helyezettől a dobogó legalsó fokán zárt, legalábbis ami a teljes lakosságra vonatkozó felmérést illeti. Negyediknek ért be ugyanebben a kategóriában az Eddie Murphy nevével fémjelzett Amerikába jöttem, mely az afrikai Zamunda jövendő uralkodójának újvilági kalandjait meséli el. A könnyed vígjátékban (szokásához híven) Murphy több szerepet is parádésan alakít, ami valószínűleg nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a már rengetegszer vetített film még most is ekkora nézettséget képes elérni. Míg Columbo nyomozását 1,72 millióan izgulták végig, a vígjátékra csupán 9 ezerrel kevesebben voltak kíváncsiak. A 18-49 évesek körében már jelentősebb az eltérés, méghozzá a komédia javára: több mint 60 ezer néző plusszal ugrik az Amerikába jöttem a dobogóra.

Ugyanebben a szűkebb korosztályban jelenik meg az ötödik helyen (a listán először) az RTL Klub, klasszikusan a Barátok közt-tel. A csatorna házi készítésű szappanoperájának csütörtöki adása vonzotta a legtöbb nézőt, csaknem 700 ezret, összességében pedig 1,5 milliónál is többet. A tévénézők azonban többre értékelték a teleregénynél a hírközlést: a teljes lakosságot figyelembe véve a Tények zárt az ötödik helyen, megszerezve ezzel mind az öt első helyezést a TV2-nek. Érdekes még megjegyezni, hogy míg a Tények 1,6 millió nézővel a nézettségi lista felsőházában székel, addig a konkurens csatornák hírműsorai a 18. (RTL Klub), illetve a 27. (MTV) helyen állnak.

A teljes lakosság körében az első tíz között ért még révbe a Napló, a Jóban rosszban (utóbbi már stabilan maga mögé utasítva a vele egy időben sugárzott Fókusz-t) és az igazságosztó texasi kopó vasárnapi kalandja - szintén a TV2 háza tájáról. A kilencedik helyen beékelődött az m1 Önök kérték című kívánságműsora, amire 1,2 millióan voltak kíváncsiak. A 18-49-es csoportnál már jobban taroltak a filmek. Itt látjuk viszont az Istenek fegyverzete című 1986-os Jackie Chan-filmet (a rendező-főszereplőt nem meghazudtolóan jó sok bunyóval fűszerezve), és a Hajsza az idővel-t - ami a TV2-őt illeti. Az RTL Klub részéről a legjobb 10-ben landolt az Ősrobbanás és a Zsarulesen 2.

Délutánonként saját idősávjában egyértelmű győztes volt a Sue Thomas - FBI az RTL Klubon, valamint a Jóbarátok a TV2 kínálatából. A hét legnagyobb vesztese valószínűleg A világ 7 csodája című új kaland-reality volt. A szombatonként jelentkező sorozat már második epizódja alkalmával képes volt több, mint 200 ezer nézőt veszíteni, így 665 ezres nézettséggel meglehetősen alulprodukálta a hétvégi estét, főleg, ha számításba vesszük, hogy az Activity ugyanebben az időben majdnem dupla ennyi embert ültetett a tévé elé.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK