A bajnokok segítettek a Viasat 3-nak

Vágólapra másolva!
Nyilvánosságra hozta második negyedéves eredményét a Modern Times Group nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a Viasat 3 tulajdonosa. A 2005. június 30-án lezárult második negyedévben a Viasat 3 történetében először ért el havi szinten nullszaldós üzleti eredményt.
Vágólapra másolva!

A Viasat 3 kereskedelmi közönségaránya 2005 második negyedévében a 18-49 éves felnőtt lakosság körében a tavalyi év azonos időszakában elért 4,6%-ról 5,7%-ra nőtt. A csatorna ebben az időszakban nyújtotta legjobb napi teljesítményét is: május 25-én az UEFA Bajnokok Ligája döntője 10,3%-os országos kereskedelmi közönségarányt hozott ugyanebben a célcsoportban.

A csatorna nézettségének növekedése az árbevételen még inkább megmutatkozott: a tavalyi év hasonló időszakához képest 80 százalékkal, 13-ról 24 millió svéd koronára (kb. 660 millió forint) nőtt. Az év első hat hónapjára vetítve a növekedés 86%-os, 21-ről 39 millió svéd koronára (kb. 1,06 milliárd forint). A bevétel-növekedésben szerepet játszott a kábelszolgáltatók által fizetett műsorelosztási díjbevétel is. (A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük a "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák.)

A bevételnövekedés hatására júniusban az eredmény nullszaldós volt, a második negyedéves üzemi veszteség 2 millió svéd koronára, míg az első féléves üzemi veszteség 12 millió svéd koronára csökkent.