Állóháború a nézettségi fronton

Vágólapra másolva!
A fiatalabb, 18-49-es korosztályban is ugyanazok a szereplők, a műsorok, mint a teljes lakosság körében: a helyzet olyan, mint amikor valaki bemegy ugyanabba az étterembe, ahová több éve jár, ugyanazt a levest, főételt és desszertet rendeli, ugyanazzal a sörrel és kávéval, mint amit már jól megszokott - és persze ugyanazt a minőséget kapja, ugyanakkor és ugyanattól a pincértől. Az étteremben csak néha tűnnek fel specialitások, különleges étkek, egzotikus italok, de ezek tényleg ritkák: a séf nem kockáztat - de az éhes vendég sem lázadozik.
Vágólapra másolva!

Nagy változás nem következett be a nézettségi versenyben, továbbra is a Barátok közt - Legyen ön is milliomos tengely uralja a hétköznap estéket - tehát az RTL Klub a piacvezető csatorna. Tóni drámai vallomása, a visszatért "kertészlány" bimbódzó szerelme és Berényi Miki belső vívódása, helykeresése annyira lekötötte a nézőket, hogy a Bk napi szappanoperája lett a legnézettebb a reklámozók szempontjából fontos korcsoportban és a teljes lakosság körében is. A nagy rivális inkább hétvégén bizonyított, a dauert továbbra is tagadó Balázs Pali göndör fürtjeivel és a tarthatatlan kátyúhelyzettel foglalkozó Napló és a Tények ért be a legjobb tízbe - miközben az MTV csak a Névshowr című műsorával tudott megkapaszkodni a top húszban.

Győzike kétmilliót nézőt hozott: Az AGB Hungary adatai szerint a hétfői adás 42,6 százalékos közönségarányt ért el a teljes lakosság körében. A harsány Győző ellenfele lehetett volna a Hangyák a gatyában című német filmvígjáték a TV2-n, de a nő után loholó bajor kamaszok csak 982 ezer nézőt kötöttek le huzamosan. A hirdetőket inkább érdeklő 18-49 éves kor közöttieknél is a Romantic együttes "énekese" lett a befutó: a korcsoportból 980 ezren derültek Győző és neje londoni szerencsétlenkedésén, miközben 527 ezer néző inkább a középiskolás német legénykére és a meghódítandó szőkeségre koncentrált.

Nézettséget tekintve feltétlenül siker volt az RTL Klubon a Benne leszek a tévében! című új, Ki Mit Tud?-jellegű műsor, melynek első részében nem igazán nagy tehetségek, sokkal inkább magamutogató, hol szerfelett furcsa, hol pedig igen bárgyú önjelölt művészek váltották egymást. Este kilenc és tíz óra között 1 millió 910 ezer ember figyelte az énekesek, táncosok előadását, az akciófilmek hangjait, zajait imitáló különös fellépők produkcióját, ez pedig az épp képernyő előtt ülő lakosság 40,6 százaléka volt.

Az idei év legkiemelkedőbb heti nézettségét hozta a február 28. és március 6. közötti időszak a VIASAT3-nak. A csatorna 5,1 százalékos kereskedelmi közönségarányt ért el a hirdetők számára különösen fontos 18-49 éves korosztály körében. A sikerhez nagymértékben hozzájárult két klasszikus magyar sorozat megjelenése a képernyőn: az Angyalbőrben első epizódja 8,1, míg a Linda 6,6 százalékos nézettséget hozott.

Bár a hétvégén beerősített a TV2, az elmúlt hetek nézettségi eredményeit nem tudta megismételni a 9. héten, inkább csak a hétvégén. A Megasztár negyedik döntőjét ezúttal többen nézték, mint a másik nagy csatorna filmjét. A közönségarány az ifjú énekesek produkciója alatt a teljes lakosság körében 34,2 százalék volt, szemben a Jackie Chan-nel próbálkozó RTL Klub 33,4 százalékával. 1 millió 744 ezer nézőt érdekelt, hogy miképp adják elő Torres Daniék a filmslágereket és musicaldalokat. A különbség még szembetűnőbb volt a 18-49 éves, reklámozói szempontból legfontosabb célcsoportban, ahol 838 ezer néző szurkolt a megasztároknak.

Fotó: Fábián Évi

Beköltözés: itt még vidám a Mega-csapat

Vasárnap sokan nézték a Walker, a texasi kopó-t (47,2 százalék volt a teljes lakosság körében), de a JAG vasárnap esti nézettsége ellen hiába vetették be az RTL-nél Pamela Anderson VIP-testőrségét, az egyenruhák vonzóbbak voltak, mint a falatnyi nadrágok, így 36,8 százalékos közönségarányával a TV2 nyert.

A teljes lakosságot tekintve nőtt a különbség a két nagy csatorna közt, az RTL Klubot 30,4 százalék, a TV2-t pedig 24,5 százalék választotta. Kicsit javult az MTV pozíciója, a közszolgálati tévé 15,6 százalékot ért el a teljes lakosság körében - főműsoridőben ennél még jobbat, 17,5 százalékot hoztak a műsoraik.