Gyerekhalál miatt perelnek játékfejlesztőket

Vágólapra másolva!
Egy kínai házaspár pert indított a Blizzard nevű videojáték-fejlesztő cég ellen: a szülők szerint fiúk a cég World of Warcraft című online játékában átélt jelenet való világban való újrajátszása során lelte halálát.
Vágólapra másolva!

A 13 évesen elhunyt fiú szülei a múlt hét szerdán nyújtottak be keresetet a Blizzard cég ellen, melyben a World of Warcraftot tartják felelősnek gyermekük halálában. Állításuk szerint ugyanis a fiú egy olyan balesetben vesztette életét, melyet egy, a játékban átélt kaland újrajátszása során szenvedett el. A felperes szülőket az internet-függés ellen küzdő szakértő, Csang Csunliang is támogatja - adta hírül a RedHerring.com. Csunliang a lapnak úgy nyilatkozott, közös pert terveznek indítani további 63 szülővel, akiknek gyermekei szintén függőivé váltak az internetes játéknak.

Felmérések szerint Kínában növekszik a legdinamikusabban az internetes játékok piaca, amelyet jelenleg 580 millió dollárosra taksálnak, s becslések szerint 1,7 milliárd dollárosra fog bővülni öt éven belül. A World of Warcraft az egyik legnépszerűbb ún. MMORPG (nagyon sok játékos online szerepjátéka, massively multiplayer online role-playing game) típusú játék. A szoftver csak Kínában mintegy 1,5 millió fizetős felhasználóval rendelkezik, melyek előfizetési díjaiból az üzemeltetők havi több mint 30 millió dolláros bevételekre tesznek szert, teljes felhasználói tábora 4,5 milliósra tehető.

Hatóság korlátozná a netes játékot

A lap beszámolója szerint az országban számos szülő számára okoz gondot, hogy gyermekük órákat tölt el egy-egy világhálón keresztül nyüstölhető játék mellett, s elhanyagolja tanulmányait. A játékfüggés visszaszorításának érdekében a kínai hatóságok speciális megoldást terveznek bevezetni: az online szerepjátékok használóinak virtuális karakterének energiája háromórányi játék után csökkenni fog, öt órát követően pedig minimálisra csökken. Ennek megfelelően, ha a játékos nem szeretné, ha az általa vezérelt szereplő megsérüljön, kénytelen háromóránként egy legalább öt órás szünetet tartani, melyet követően újra korlátozás nélkül használatba veheti a játékot. Játékipari szervezetek ugyanakkor aggodalmukat fejezték ki a bevezetendő korlátozások kapcsán.