Összetöröm, nem javítom – így nem vigyáznak a magyarok a mobiljukra

Vágólapra másolva!
10 országban vallottak szokásaikról az okostelefon-felhasználók   Minden mobiltulajdonos rémálma, hogy valami olyan baleset történik a készülékével, ami miatt az átmenetileg használhatatlanná válik. Bár sokszor a javíttatás költségére hivatkozva nem viszik szervizbe az okoskütyüjüket, a magyar felhasználók mobiljait sem kerülik el a leggyakoribb sérülések, a pókhálós kijelzők okozta kellemetlenségek. A Huawei legújabb kutatásában 10 ország több mint 3000 mobiltulajdonosát kérdezte meg, melyek a leggyakoribb telefonos problémák és mit tesznek készülékük védelméért.
Vágólapra másolva!
Forrás: Huawei

Azt mindannyian tudjuk, hogy vannak olyan elkerülhetetlen helyzetek, amikor minden igyekezetünk ellenére baja eshet féltve óvott mobilunknak. Nincs olyan, aki ne ejtette volna már le a telefonját, vagy ne áztatta volna el egy jól sikerült buli, vagy puszta figyelmetlenség következtében a fürdőszobában. Az okostelefonunk jóformán mindenhova elkísér minket, az életünk elválaszthatatlan részévé vált, ez pedig azzal jár, hogy ha mi húzós helyzetbe kerülünk, annak a készülékünk is megihatja a levét. A Huawei kutatásából több mint 300 magyar felhasználó válaszai alapján kiderült, a hazai mobiltulajdonosok bár gyakran találkoznak a kijelzőtörés problémájával, nagyon kevesen tesznek tényleges lépéseket annak megelőzéséért. Mindössze a megkérdezettek fele védi fóliával a telefonja előlapját és ennél is kevesebben, csak 11 százalék kötött valamilyen készülékbiztosítást a képernyő betörése esetére. A legelterjedtebb védelmi forma a magyar felhasználók körében a telefontok felhelyezése, de ezt is csak a válaszadók negyede választja.

Forrás: Huawei

De mit teszünk, ha már megtörtént a baj? A hazai résztvevők háromnegyede semmit sem, annak ellenére, hogy 32 százalékuk képernyője tört már be. A magyar válaszadók 92 százaléka úgy gondolja, hogy egy esetleges kijelzőcsere nem lenne pénztárcabarát befektetés, valamint közel 80 százalék vélekedik úgy, hogy a gyakori kijelző pókhálósodás elsődleges oka nem feltétlenül a felhasználó, sokkal inkább a gyártók számlájára írható. A megkérdezettek 78 százaléka szerint az okostelefonok összességben nem annyira strapabírók, mint kellene, és véleményük szerint a vállalatoktól elvárható lenne, hogy masszívabb, ellenállóbb készülékeket gyártsanak.

Igazságot tenni nem lehet, azonban egy biztos: a digitális világban olyan igénybevételnek vannak kitéve kedvenc mobiltelefonjaink, amelyek a tulajdonosuktól is megkövetelik, hogy a hosszantartó használat érdekében megfelelően óvják és karbantartsák az okoskütyüiket. A Huawei felfigyelt a mobiltulajdonosok problémáira, ezért lehetőséget biztosít az akár ingyenes előlap cserére is: a gyártó július 10. és 31. között a P30 széria készülékeinek megvásárlása esetén 12 hónapos kijelzőtörés-garanciát ad ajándékba a vásárlók számára. Az ajánlat további részletei elérhetők a gyártó hivatalos honlapján.

További információ: