Madonna is fellép a letöltögetők ellen

Vágólapra másolva!
Az amerikai szórakoztatóipar több millió dolláros kampányt indít a zenék online terjesztése ellen. Az MP3 elleni harcban jogászok mellett ezentúl neves előadók is részt vesznek.
Vágólapra másolva!

A számos nagy lemezkiadót összefogó amerikai hanglemezipari szövetség (RIAA) kezdeményezésére indult reklámhadjárat deklarált célja annak tudatosítása, hogy a zenék online cseréje, illetve ezek letöltése valójában azok eltulajdonítása. A kampányban részt vevő Britney Spears szerint a szerzői joggal védett anyagok letöltése a bolti lopáshoz hasonlatos, ám míg utóbbira kevesebben adják fejüket, az MP3 algoritmussal tömörített zenei fájlok másolása és letöltése igen elterjedt.

A RIAA vezetője, Hilary Rosen hasonló kommentárja szerint könnyen megérthető tény, hogy az illegális letöltés nem más, mint egyszerű lopás. Rosen asszony szerint a széles közönség előtt is nyilvánvalóvá kell tenni azokat az erkölcsi és anyagi károkat, melyeket az albumok netes terjedése okoz. A hanglemezipar reklámkampányában Madonnán és Britney Spears-en kívül részt vesz többek közt Sting és Puff Daddy is. Az Egyesült Államokban rádióban, televízióban és a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések a hanglemezipar legújabb eszközei, melyekkel a zenei kalózkodást próbálja visszaszorítani. A nagy kiadók és a RIAA az utóbbi években folyamatos harcot vívtak a zenék illegális terjedése ellen. A küzdelem eszközei között a peres út és a megegyezéses módszer mellett tarthatók számon a tavalyi év végén induló, ám eddig a korábbi reményeket nem beváltó előfizetéses online zenei rendszerek.