Az év elején óriási botrány tört ki az olcsó okostévéket és tévéokosító kütyüket fejlesztő Roku háza táján, az új általános szerződési feltételeiben sokkal nehezebbé tette az amerikai vevők számára a perbe fogását, akinek pedig ez nem tetszik, annak postai levélben kell elutasítania az új ÁSZF-et.
Most ennél is nagyobb gazemberségre készülhet a vállalat, egy szabadalmi beadványa szerint akkor is reklámokat mutogatna az okostévéin, mikor a felhasználók HDMI porton rádugott eszközt használnak, azaz mondjuk Blu-ray-lejátszót vagy játékkonzolt nyüstölnek.
A jelenleg ötletszinten létező rendszer folyamatosan figyelné a tévére érkező videót és hangot, annak elemzése alapján próbálna releváns reklámokat mutogatni egy általa megfelelőnek vélt pillanatban. Az utóbbi alatt arra kell gondolni, hogy például játékról szóló reklámot mutatna a tévé, mikor a gamer kilép az éppen játszott játékból konzoljának főmenüjébe.
Természetesen nincs rá garancia, hogy a Roku valaha megvalósítja a szabadalomban tárgyalt elképzelését, műszaki és üzleti jellegű kérdéseket is mérlegelnie kell. Ettől függetlenül már az is éppen elég rossz hír a vevőknek, hogy egyáltalán felmerült az ötlet.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!