Leállt a Facebook

Vágólapra másolva!
Kedden 16 órakor leállt a Facebook, világszerte érzékelik a problémát.
Vágólapra másolva!

Délután 16 óra óta nem működik a Facebook, ugyanis a felhasználók többségét kidobta a közösségi oldal weboldala és az alkalmazás egyaránt. Ezt követően a felhasználók nem tudnak visszalépni az oldalra. Az oldal a jelszóváltoztatást követően sem működik (vagy csak nagyon rövid időre). 

A társalkalmazások közül a Messenger, a Threads és az Instagram is elérhetetlen.

Ez azt jelenti, hogy üzenetet nem lehet küldeni, míg az Instagram feedje nem frissül.

A Downdetectorra több mint 300 ezer hibajelentés érkezett percek alatt. Ez a szám jelenleg több mint 500 ezer. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozza a hibát.

Ez a hibaüzenet várja az olvasókat

A jelentett problémák többsége (több mint 80 százaléka) a bejelentkezést érinti. A Variety azt írja, hogy a Meta, az említett cégek anyavállalata egyelőre nem kommentálta a problémát. A Facebook legnagyobb leállása 2021-ben volt, akkor hat órán keresztül nem működött a közösségi oldal. Akkor az oldal egy nevetséges, pársoros közleményt adott ki. Legutóbb február 24-én írtunk arról, hogy leállt az oldal, és rengeteg panasz érkezett a Metához.

Délután öt óra után a Downdetectorra érkező visszajelzések alapján elkezdett helyreállni a szolgáltatás, noha 

a kétlépcsős hitelesítési kódot tartalmazó SMS-ek nem feltétlenül érnek még célba,

és még mindig vannak olyan felhasználók, akik nem tudják használni az oldalt.

A jelek szerint hullámokban történik az üzemzavar megoldása, amely egy korábbi esethez hasonlóan konfigurációs problémára utal.

Az X-en (korábban Twitteren) a Meta szóvivője, Andy Stone ezt írta: 

Tisztában vagyunk azzal, hogy az embereknek nehézségei vannak a szolgáltatásainkhoz való hozzáféréssel. Most ezen dolgozunk.

A Meta európai értékesítési partnere, a Httpool az üzleti partnereinek később elárulta, hogy azonosították a globális hibát és kora estig kijavítják a hibát.

Később ismét jelentkezett a Meta szóvivője. Azt írta, hogy a vállalat „a lehető leggyorsabban megoldotta a problémát”, miután „egy technikai probléma miatt az emberek nehezen fértek hozzá egyes szolgáltatásainkhoz”.