Nagyon magasra tette a lécet a cseh csúcsroller

Lamax, ERacer, eroller, elektromos roller, teszt
Lamax eRacer.
Vágólapra másolva!
Tíz évvel ezelőtt jó eséllyel senki sem gondolta volna, hogy 2023 végére Magyarországon is iszonyatos mértékben terjednek majd el az elektromos rollerek. Pedig ez történt, és ma már ott tartunk, hogy a jó pár kölcsönjárgányt biztosító szolgáltató mellett szép számmal akadnak olyanok, akik rendelkeznek saját tulajdonú e-rollerrel. Mi most egy nagyon erős darabot próbáltunk ki, amit nem ajánlunk kezdőknek.
Vágólapra másolva!

A fejlődés e területen is szó szerint érzékelhető. Amíg néhány éve tötymörgő, lassú játékszernek tűntek ezek a masinák, amelyek a hidakra is alig tudtak felvánszorogni, és hamar lemerültek. Addig ma már akadnak olyan termékek is, amelyek képesek hegyet mászni, és sokáig bírják szuflával, valamint rendelkeznek különféle extrákkal is.

Lamax eRacer. Forrás: Origo

Az előzetesen rendelkezésünkre álló információink alapján pontosan ilyen járműnek tűnt a Lamax eRacer névre hallgató terméke is. Ez a cseh márka több tagból álló, széles spektrumot lefedő választékának csúcsmodellje, mi pedig minden követ megmozgattunk, hogy élesben is kipróbálhassuk, a hazai képviselet pedig szerencsére partnernek bizonyult ebben.

Nagy és nehéz

Az SC50 típusjelzésű masina már megjelenésével is jelzi, hogy nem egy hétköznapi darab, hiszen kifejezetten nagy, testes darab. A megszokottnál több helyet foglal, és egy szimpla ágy alá még összecsukott állapotában sem biztos, hogy befér. Ki kell emelni a tömegét is, hiszen 25 kilogrammot nyom, amivel kifejezetten nehéznek számít a mai mezőnyben. Ennél is fontosabb, hogy cipelni sem könnyű ekkora súlyt, ami problémás lehet, ha a tárolóba, pincébe vagy emeletre kell napi szinten le- és felvinni egy olyan házban, ahol nincs lift.

Így fest a bérelhető rokonok mellett. Forrás: Origo

Viszont az is tény, hogy egy kifejezetten stabil eszközről van szó. Az összeépítés minősége kifogástalan, érezhetően minőségi anyagokból készült. A gumi borítású fogantyú és fellépő nedvesen sem csúszkál, ami remek. A kormány fogása kényelmes, a kezelőszervek kényelmesen elérhetőek, és a nagy méretű, LED háttérvilágítású műszerfal sem hiányzik, amely még nappal is jól látható. Ez folyamatosan informál az aktuális sebességről, a megtett távról és az akkumulátor pontos, százalékban megadott töltöttségi szintjéről.

Biztonságos vezetés?

A jármű a legtöbb mai rokonánál kényelmesebben vezethető, és az úttartása is jobb, köszönhetően a hátsó felfüggesztésnek, és az első kerékre szerelt teleszkópoknak, amelyek hatékonyan tompítják az úthibákat. Ennek érdekében ráadásul felfújható abroncsot kapott az olcsóbb tömör gumi helyett. Még a kátyúkat vagy fekvőrendőröket is kiválóan tolerálja, nem kell attól tartani, hogy kirepülünk az útról.

A teljesítménye és az úttartása kiemelkedő. Forrás: Origo

Kevés zavaróbb dolog van egy sötétben suhanó, vagy alig pislákoló lámpásokkal felszerelt rollernél. Ez esetben a láthatóságra szerencsére nagy hangsúlyt fektettek, ugyanis igen erős első- és hátsó fényforrásokkal szerelték fel. Sőt, a fellépő oldalára RGB LED-eket pakoltak, amelyek színes fényekbe burkolják. Ennek természetesen gyakorlati haszna is van, hiszen így sötétben, rossz látási viszonyok is látható marad a jármű. Itt kell megemlíteni, hogy rendelkezik beépített irányjelzőkkel is, ami ma még sajnos ritkaságnak számít a rollereknél.

Alulra ilyen lámpák kerültek. Forrás: Origo

Ki kell emelni még a három komponensből (motorfék, első dobfék, hátsó tárcsafék) álló komplex fékrendszert, amely még leejtőn lefelé, nedves, csúszós úton is képes hamar megállítani, amit bizony sok roller nem mondhat el magáról.

Meddig bírja?

Kifejezetten nagy kapacitású akkumulátort kapott, többek között ebből is fakad a nagy súlya. Ennek köszönhetően pedig a hatótávolsága kiemelkedőnek számít a mai mezőnyben. A cég szerint 70 kilométer is megtehető vele egyetlen töltéssel, de ez csak akkor, ha ECO módban van, azaz a végsebessége alacsony, a gyorsulása minimális, a lámpák nem működnek.

Remek műszerfalat kapott. Forrás: Origo

Teljes értékűen a tapasztalataink szerint nagyjából 50 kilométer tehető meg vele, ami még mindig remek érték. Ezt segíti az is, hogy ellátták egy innovatív visszatáplálási rendszerrel, amely a fékezés során keletkező energiát tölti vissza az akkumulátorba.

Teljesítmény

Az alapok tehát rendben vannak, de mindez mit sem érne, ha nem lenne kellően nagy a sebessége és nyomatéka, azaz nem gyorsulna megfelelően, és a kaptatók megálljt parancsolnának neki.

Itt ettől azonban nem kell tartani, sőt. A Lamax eRacer kifejezetten nagy teljesítményű, 1000 wattos motort kapott, ami a ma az egyik legerősebb hazánkban is megvásárolható rollerré teszi. A maximális tempója a szabályozásoknak megfelelően 25 km/h közterületen, de magánterületen ennél gyorsabban is mehet, azonban ehhez szoftveresen fel kell oldani a korlátozást. A gyorsulása döbbenetesen jó, még egy hozzám hasonló, mázsánál is nehezebb pilótával is fürgén iramodik meg. Az emelkedőket kiemelkedően jól kezeli, nem lassul a tempón hegymenetben sem, ez pedig ismét egy olyan tulajdonság, amely kiemeli a tömegből.

Szuper féket kapott. Forrás: Origo

Természetesen rendelkezik több előzetesen beállított sebességfokozottal, illetve a gyorsulás mértéke is szabályozható. Mindehhez egy telefonos applikációra van szükség, amelyben egyébként még számos dolog beállítható. Például itt lehet be- vagy kikapcsolni az oldalsó világítást, aktiválható a zár vagy a riasztó, ami megnehezíti a termék ellopását. Ezek szintén hasznos extrák, épp úgy, mint az elektromos kürt.

Vastagon fogott a toll

Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a Lamax eRacer SC50 abszolút beváltotta a hozzá fűzött komoly reményeket. Remek a teljesítménye, hasznosak az extrái, az úttartása kiváló és biztonságos. Viszont tény, hogy nehéz, és bizony az ára is az átlagosnál lényegesen magasabb.

Durván 400 000 forintot kérnek el érte, és a tudását látva túlárazottnak nem neveznénk, de azért teljesen érthető valahol, ha valaki ennyit nem tud vagy akar kiadni egy elektromos rollerért.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!