Vágólapra másolva!
A rendelések jókora hányadát valójában távolról dolgozó emberek bogozzák ki.
Vágólapra másolva!

Fáradtságot nem kímélve próbálják magukat high-tech megoldásokat alkalmazóknak feltüntetni a legkülönfélébb típusú vállalkozások, a techóriások után lassan boldog-boldogtalan azt állítja az ügyfeleknek vagy a befektetőknek, hogy a színfalak mögött bizony mesterséges intelligencia gondoskodik a fogaskerekek olajozott működéséről.

Az esetek jókora hányadában titokban emberek értelmezik, hogy mit is szeretnének a vásárlók Forrás: Jonathan Cooper / Unsplash

Most lebuktak a befektetők előtt az észak-amerikai Checkers és Carl's Jr gyorsétteremláncok, az előbbi weblapján augusztusban még az állt, hogy a hangfelismerést használó, mesterséges intelligenciás rendelésfelvevő rendszere az esetek 95%-ában teljesen szükségtelenné tette az emberi beavatkozást a kiszolgálás során. Novemberben viszont a vállalat átírta a szöveget arra, hogy csak a vendéglátóipari egységeiben dolgozók részéről tette 95%-ban szükségtelenné a beavatkozást, ami érdemi különbség.

A helyzet magyarázata, hogy a vállalat nem saját technológiát használ az autóval áthajtós éttermeinek automatizációjára, hanem teljes mértékben egy külső műszaki partnerre támaszkodik, mint ahogy a rivális Carl's Jr is. Ezt a céget Presto Automationnek hívják, és júliusban kénytelen volt töredelmesen bevallani az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletnek (SEC), hogy elég buta a mesterséges intelligenciája, például a Fülöp-szigetekhez hasonló országokban a drive-thru éttermekben leadott rendelések 70%-át távolról dolgozó emberek kénytelenek kibogozni.

Emberek kénytelenek értelmezni az MI helyett, hogy mit is kértek a gyorsétteremláncos partnereinél a vevők.

Nem világos, hogy a Checkers és Carl's Jr egységei esetében mekkora ez az arány, továbbá tudtak-e a műszaki partnerük „sötét titkáról" a gyorsétteremláncok.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!