A YouTube szándékosan lassítja a böngészőket

YouTube
Vágólapra másolva!
Egyes felhasználók panaszkodtak arra, hogy a YouTube-videók betöltése túl sokáig tart a Firefoxban. A YouTube azt állítja, hogy ez a hirdetésblokkolóknak köszönhető.
Vágólapra másolva!

A Reddit és a Hacker News felhasználói arra panaszkodnak, hogy a YouTube szándékosan öt másodperces késleltetést iktatott be, mielőtt a videóoldalak betöltődnek a Mozilla Firefoxban és időnként néhány más böngészőben. A YouTube a The Verge, kérdésére reagálva elmondta, hogy ezeknek a felhasználóknak igazuk van a késleltetéssel kapcsolatban, de a böngészőnek semmi köze ehhez – ez része a cég azon erőfeszítéseinek, hogy minden platformon megszüntesse a hirdetésblokkolókat.

Lassulnak a reklámblokkolót használó böngészők Forrás: Reuters

„Az elmúlt héten a hirdetésblokkolókat használó felhasználók szuboptimális megtekintést tapasztalhattak, ami a betöltési késéseket is magában foglalta, függetlenül attól, hogy milyen böngészőt használnak” – írta Christopher Lawton, a YouTube kommunikációs menedzsere egy e-mailben. Lawton azt írta, hogy a hirdetésblokkoló letiltása megoldja a problémát, bár a felhasználók „továbbra is átmeneti késést tapasztalhatnak a betöltésben", amíg a böngésző frissül.

Lawton azt is elmondta, hogy a felhasználók továbbra is látni fogják az ehhez hasonló problémákat, ahogy a YouTube hirdetésblokkolók észlelési módszerei javulnak.

A probléma eredetileg a Firefox-felhasználókat célozza, de az online felhasználók azt mondták, hogy a Chrome és az Edge esetében is tapasztalják a késést. A Reddit és a Hacker News felhasználói, akik megvizsgálták a késést okozó kódot, azt mondták, nem látnak arra utaló jeleket, hogy a YouTube ellenőrzi, milyen böngészőt használnak. A Mozilla vezető márkamenedzsere, Damiano DeMonte azt írta a The Verge-nek küldött e-mailben, hogy „nincs bizonyíték arra, hogy ez Firefox-specifikus probléma lenne”.

A Google az utóbbi időben komoly lépéseket tett a reklámblokkoló fronton, és ennek az erőfeszítésnek a lendülete a YouTube-on volt érezhető, amely júniusban elkezdte letiltani a videókat néhány hirdetésblokkolót használó néző számára. A YouTube a múlt hónapban megerősítette, hogy „globális erőfeszítést indított” annak érdekében, hogy a felhasználók engedélyezzék a hirdetéseket, vagy előfizessenek a nemrégiben megemelt árú hirdetésmentes prémium szolgáltatásra.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!