Mesterséges intelligenciát dolgoztatna a Google a grafikusok helyett

google, mesterséges intelligencia, AI, MI, hirdetés, grafika
Addig generáltathatjuk a képeket, amíg egy nekünk tetszőt nem ad ki a rendszer.
Vágólapra másolva!
A Google "varázslatos" képszerkesztője mesterséges intelligencia segítségével hozná létre a hirdetéseket, így nem kell grafikust alkalmaznunk többé ehhez. Mondjuk a grafikusok számára ez nem túl jó hír.
Vágólapra másolva!

A Google új generatív mesterséges intelligencia eszközöket vezet be a hirdetések létrehozásához. A keresésekkel együtt megjelenő címsorok és leírások megírásánál azonban nem áll meg, hanem lehetővé teszi a hirdetéseket kísérő képek létrehozását és szerkesztését is. Az eszközt mind a reklámügynökségek, mind pedig a házon belüli kreatív munkatársakkal nem rendelkező vállalkozások számára ajánlja.

A módszer rendkívül egyszerű: A hirdetők szöveges utasítások segítségével utasíthatják a mesterséges intelligenciát, amíg az olyan képet nem készít a hirdetésükhöz, ami tetszik nekik.

Ezzel komplett grafikai csapatok válnak feleslegessé és helyettük csak egy jól fogalmazó és elég türelmes kollégára lesz szükség az ügynökségeknél, aki ül a gép előtt és generáltatja a „kreatívokat”.

A lépésről lépésre történő hirdetéskészítőt első körben azok próbálhatják ki, akik a Google Performance Max hirdetési kampánykészítőjét használják. A rendszerbe le integrálva egy az új Google Pixel 8-on elérhető Magic Editor képszerkesztési képességekhez (például háttércsere) hasonló, fejlett képszerkesztési megoldás is.

Az ügyfelek használhatják majd a szerkesztőt a meglévő vizuális hirdetéseik frissítésére is, megtartva mondjuk a központi elemet, vagy a modellt, miközben releváns változtatásokat végezhetnek. Például így:

Egy pillanat alatt karácsonyi hirdetést készíthetünk a nyári kampányunkból. Forrás: Origo

A Google azt is ígéri, hogy soha nem fog két ugyanolyan képet generálni, így elkerülhető lesz az a kínos lehetőség, hogy két egymással versengő vállalkozás pontosan ugyanazokkal a képekkel próbáljon hirdetni. Emellett minden AI-generált hirdetési tartalom rendelkezik majd SynthID-vel. Ez egy metaadat vízjel, amely segít felismerni az AI-vel készült tartalmakat.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!