Komoly botrány van kitörőben a Philips Hue márkájú okos világítási eszközökkel rendelkezők körében. A termékekhez tartozó mobilapp legújabb verziójára frissítetteket egy új képernyő fogadja, miszerint jelentkezzenek be az internetes Hue-fiókjukba, hogy a termékeket készítő Signify képes legyen számukra biztonsággal kapcsolatos értesítéseket küldeni.
A tájékoztatás szerint a regisztrációkor megadott e-mail-címet csak előzetes hozzájárulást követően fogja marketingcélokra felhasználni a vállalat, ráadásul jelen pillanatban a képernyő szimplán kinyomható a bal felső sarokban lévő X-szel, nem muszáj ténylegesen fiókot regisztrálni. Mindez még hagyján volna, a valódi botrány akkor tört, mikor a felhasználók zsörtölődésére válaszul a Signify bejelentette a közösségi médiában, hogy a jövőben kötelezővé fogja tenni a Hue-fiókot, anélkül nem lehet majd használni a Philips Hue termékeket.
A részletek egyelőre nem világosak, de jóindulatúan feltételezhető, hogy az új eszközök rendszerhez való kezdeti hozzáadását és beállítását követően offline állapotban is vezérelhetőek maradnak különféle okos világítótestek.
Ettől függetlenül a mérgessé vált felhasználóknak nem tetszik az online fiók rájuk kényszerítése, szükségtelennek és tolakodónak találják azt. Hab a tortán, hogy egyes ügyfelek pont azért választották a Philips Hue termékeket, mert ez a rendszer eddig nem erőltetett rájuk semmiféle online fiókot.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!