Nem sokkal Elon Musk hatalomátvételét követően kegyetlenül megdrágult a Twitter programozási felületeihez való hozzáférés, az alkalmazások és webszolgáltatások fejlesztői ennek segítségével tudnak twitteres integrációt kínálni a saját termékeikben.
A helyzet miatt elsőként a harmadik felek által készített Twitter-alkalmazások voltak kénytelenek lehúzni a rolót, mostanra pedig az Intercomhoz és a USA meteorológiai szolgálatához hasonló nagy ügyfelek is sorra búcsúzni kezdtek a Twittertől. Az utóbbi nyilvánosan közölte, hogy nem hajlandó évi félmillió dollárt fizetni a cégnek, emiatt mostantól nem tud megbízhatóan veszélyjelzéseket elérhetővé tenni a Twitteren.
Most újabb nagy ügyfél jelentette be a twitteres integráció megszüntetését. A Microsoft kis- és középvállalkozásoknak szánt Digital Marketing Center internetes hirdetéskezelési központja sem ad többé lehetőséget a Twitteren megjelenő reklámok feladására, miután Elon Musk közösségi oldala az eddigi nulla helyett már havi 42 ezer dollárt kérne a programozási felületeinek használatáért. A szolgáltatásban továbbra is támogatott marad a Google Ads-be, a Bingbe, a Facebookra, az Instagramra, továbbá a LinkedInre való hirdetésfeladás.
Elon Musk nem örült a hírnek, hiszen így nem csak a Microsoftból kisajtolni kívánt havi 42 ezer dollártól esik el a Twitter, de a Digital Marketing Centeren át kapott hirdetésekből származó jutalékától is búcsúzhat. Megtorlásként a Microsoft beperlésével kezdett fenyegetőzni, szerinte az a Twitteren található adatokat is felhasználta a Bingben lévő chatbot betanítására, amit illegálisnak titulált.
Az állítás valóságalapja nem tisztázott, plusz a Microsoft nem házilag fejlesztette és tanította a chatbotját, csak licenceli az OpenAI vállalat ChatGPT-4 technológiáját. Emiatt adatlopási gyanú esetén inkább az OpenAI beperlése látszik indokoltnak, mint a Microsofté.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!