Megdobta a Microsoft keresőjének népszerűségét a mesterséges intelligencia

Vágólapra másolva!
Mióta beletették a chatbotot, több mint 100 millióan használják naponta.
Vágólapra másolva!

Egy egészen újfajta verseny indult meg a Google által uralt keresőmotorok piacán, a mesterséges intelligenciára épülő chatbotok ugyanis egészen új lehetőségeket nyitottak meg. A Microsoft pedig meglehetősen korán befektetett a ChatGPT-t készítő OpenAI-ba, így a versenytársakat megelőzve tudták integrálni saját keresőjükbe, a Bingbe a gépi tanulásra építő chatbotot.

Habár a Bingbe épített chatbot még nem érhető el mindenki számára (be kell állni a sorba, hogy hozzáférést szerezzünk), már így is jelentősen megdobta a Microsoft keresőjének népszerűségét.

Yusuf Mehdi, a Microsoft keresőért is felelős alelnöke elmondta, hogy az OpenAI technológiájának integrálása óta a napi aktív felhasználói szám átlépte a 100 milliót. Ez ugyan jelentős előrelépés a Bing számára, ami hosszú évek óta alig-alig tudja növelni részesedését a keresők piacán, de még mindig a piac kevesebb mint 10 százalékát jelenti.

Forrás: Microsoft

Ezzel együtt Mehdi felhívta rá a figyelmet, hogy az aktív felhasználók harmada teljesen új, és hogy a mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetések 15 százalékában valamilyen új tartalom előállítására kérték meg a chatbotot.

A Microsoft egyébként a hagyományos keresőben is használ már mesterséges intelligenciát egy ideje: ennek neve Prometheus AI, és a keresési találokat igyekszik relevánsabbá tenni.