Csődbe viszi Mark Zuckerberg a Facebookot

Zuckerberg, Facebook
Facebook CEO Mark Zuckerberg arrives to attend a meeting with the French president at the Elysee Palace in Paris on May 23, 2018. - Fresh from saying "sorry" to European lawmakers, Facebook CEO Mark Zuckerberg holds talks with the president on May 22 where he will face renewed pressure over his company's tax policies. (Photo by ludovic MARIN / AFP)
Vágólapra másolva!
Egy harvardi szakértő szerint három jellemvonása is szerepet játszik a hajó süllyedésében.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt évtizedben alaposan átalakult a Facebook, ám erősen vitatható, hogy jó irányba haladt-e, amelyet jól mutat az aktív felhasználói számának szimbolikus növekedése, továbbá a bevételeinek jelentős csökkenése. Mindeközben Mark Zuckerberg mániákusan ragaszkodik a negyedévente több milliárd dollár veszteséget okozó metaverzumos kalandozásához, mert meggyőződése, hogy a látszólag keveseket érdeklő technológia a közösségi média jövője.

Látszólag nem izgatja Mark Zuckerberget a Facebook sorsa, minden energiáját az utódjának vélt metaverzum fejlesztésébe fekteti Forrás: AFP/Ludovic Marin

Az átlagos felhasználók után most a patinás Harvard Business School professzora is kritizálta Mark Zuckerberget, bár őt jó eséllyel teljesen hidegen hagyja majd a véleménye. A Medtronic gyógyászati eszközöket gyártó céget is vezetett Bill George részben azzal töltötte az elmúlt húsz évet, hogy rossz vezetőségek által kiváltott cégösszeomlásokat tanulmányozott, ennek során pedig öt olyan tipikus jellemvonást azonosított a felsővezetőkben, amelyek közül akár egy megléte is óriási mértékben növeli a vállalkozások teljesen szükségtelen tönkre tételének esélyét.

George szerint ezekből Zuckerberg három olyan jellegzetességet is mutat, amelyek képesek korai halálra ítélni a vállalkozásokat.

A professzor szerint Zuckerberg első nagy hibája, hogy „racionalizáló" típusú főnök, azaz szeret ujjal mutogatva másokat hibáztatni a problémákért. Erre konkrét példát hozva a Facebook értékének óriási csökkenéséért az Apple-t tette felelőssé, mert az iPhone-ban bevezetett App Tracking Transparency funkcióval az drámaian csökkentette, hogy a cége mennyi információt tud begyűjteni a felhasználókról.

Ehelyett arról kellene beszélni, hogy a Facebook miért nem tudott releváns maradni, alkalmazkodni a változó időkhöz és igényekhez, főleg mikor a mostani állapothoz vezetett események láncolata évekkel előre látható és borítékolható volt.

Zuckerberg másik két súlyosan problémás jellemvonása vezetőként, hogy egyrészt senkitől nem hajlandó tanácsokat elfogadni, másrészt pedig dicsőséghajhász, mindent alárendel a státusznak és a lehető legtöbb pénz azonnali megkeresésének.

– véli a szakértő.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!